وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : جمعه 6 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

سال‌هاست از وابستگي اقتصاد كشورمان به درآمد‌هاي نفتي و نقش كمرنگ درآمد‌هاي مالياتي گفته و نوشته شده است تا آنجا كه برخي حتي نفت را نه طلاي سياه، كه بلاي سياه اقتصاد ايران مي‌دانند و معتقدند به‌علت وجود نفت و درآمد‌هاي نفتي در نظام اقتصادي كشور، تحرك و پويايي لازم در اقتصاد ايران به‌وجود نيامده است.


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: ماليات
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

از زمان پيدايش و خلق انسان روابط اقتصادي و مالي و در كل مبادلات نيز شكل گرفت. اين روابط در ابتدا و در جوامع ابتدائي به صورت بسيار ساده وجود داشت. با گذشت زمان كم كم جوامع كوچك به وجود آمدند.

با توجه به تشكيل شركت‌هاي سهامي بزرگ در قرن هجدهم ميلادي و همچنين عدم وجود تخصص لازم، زمان لازم و نه حتي نياز مالكان به اداره شركت خود، اشخاصي به نام مديران پا به عرصه اقتصاد گذاشتند. با اين جدائي مالكيت از مديريت و قرار گرفتن منابع عظيم شركتهاي سهامي و حتي غير سهامي دراختيار مديران بايد معيارهايي براي سنجش مديران شركت‌ها و عملكرد آنها و نيز معيار معناداري براي پاداش‌دهي به آنها در نظر گرفته مي‌شد، مانند درآمد كل، سود عملياتي، سود كل، به صورت تكامل يافته نظام در پونت، ارزش افزوده اقتصادي، ارزش افزوده بازار، Q تويين و ... در اين تحقيق بر آن شديم تا از طريق يافتن رابطه همبستگي ميان دو معيار ساختار يافته ارزيابي عملكرد شامل ارزش افزوده اقتصادي (EVA)(3) و نرخ بازده دارابي (ROA)(4) به هدف يافتن رابطه همبستگي ميان دو معيار مذكور براي جايگزيني يك معيار به جاي معيار ديگر در راستاي سهولت ارزيابي شركت‌ها دست پيدا كنيم.

با توجه به صنعت انتخاب شده و نتايج حاصله اينگونه استنباط شد كه هيچ رابطه معناداري بين دو معيار را جايگزين يكديگر براي ارزيابي عملكرد شركت‌ها كرد و هر معيار با توجه به اهداف ارزيابي بايد مورد استفاده قرار گيرد.


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: مديريت مالي
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي


پركاري يك نوع اعتياد است و بايد درمان شود. بسيار خوب، شايد به جديت الكليسم يا ديگر بيماريهاي اعتيادي نباشد، اما در حقيقت نوعي اعتياد محسوب مي‌شود.

معتاد به پركاري (كار بيمار):
پركاري يك نوع اعتياد است و بايد درمان شود. بسيار خوب، شايد به جديت الكليسم يا ديگر بيماريهاي اعتيادي نباشد، اما در حقيقت نوعي اعتياد محسوب مي‌شود.


اولين بار در سال 1971 وين استس در كتاب خود اين واژه را به كار برد. از آن پس، معني اين كلمه به وسيله اشخاصي كه زندگي را بدون معني مي‌پنداشتند، سرمشق شده است. اما معتاد به پركالري قابل سرزنش نيست. در حقيقت، در فرهنگ ما به شيوه‌هاي مختلف پركاري تشويق شده است.

شايد، زمان آن باشد كه درباره كار بيماري فكري جدي بكنيم. هر چند كه اغلب، اين واژه به طور نامناسبي استفاده مي‌شود تا يك فرد پر انرژي را توصيف كند كه به كارش مقيد مي‌شود و محظوظ آن مي‌شود، و در عين حال رابطه اي خوب با خانواده و همكاران خود دارد. بنابراين، چه مي‌شود اگر از كار بيماري خود و فرد مورد علاقه خود مطمئن نباشيد.

با پاسخ به سئوالات زير متوجه كار بيماري خود يا ديگران خواهيد شد.

* اگر شما كار نكنيد، آيا دنياي شما از بين خواهد رفت؟
* آيا فكر مي‌كنيد تنها شما از عهده كارها برمي آييد؟
* آيا از پركاري خسته و رنجور مي‌شويد؟
* آيا اضافه كاري منجر به داشتن رابطه نامناسب با اطرافيان شما مي‌شود؟

اگر پاسخ شما به بيشتر سئوالات بالا مثبت باشد، شما به گونه اي مبتلا به كار بيماري هستيد.

مثل همه اعتيادها، مي‌توان كار بيماري را تحت كنترل در آورد.

اولا، بايد قدرت هيچ كاري نكردن را دوباره كشف كنيد.

جواني خود را به ياد بياوريد. در آن زمان ساعت‌ها مي‌نشستيد و خود را سرگرم مي‌ساختيد. خوب، شايد الان هم بايد چند لحظه اي بنشينيد و استراحت كنيد. كودكان هرگز نمي نشينند و كاري انجام نمي دهند، مگر اينكه خراب كاري كرده باشند. اين دو مورد را مي‌توان در بزرگسالي هم به كار گرفت، البته با كمي تغيير. من هرگز توصيه نمي كنم كه ساعت‌ها بدون هدف بنشينيد و روزن‌هاي پوست خود را بشماريد. بلكه توصيه مي‌كنم كه هر چند وقت يكبار استراحت داشته باشيد.

سپس، در هواي تازه بنشينيد و از صداي پرندگان، بوي گل‌ها و شكوفه‌ها لذت ببريد.

شايد اين صحبت‌هاي كليشه اي باشند اما واقعا انجام اين كارها به انسان آرامشي خاص مي‌بخشند.

در آخر، ورزش كنيد و گاهي ورزش‌هاي كششي را انجام بدهيد.

شايان ذكر است كه بدن سالم، بدن خوشحال است. اما تناسب اندام فقط يك سوم هدف ذهن بدن و روح سالم است. سعي كنيد توازني بين كارهاي خود برقرار سازيد و به خودتان توجه داشته باشيد.
كار بيماران بايد بپذيرند كه پركاري تلاشي است براي كنترل پيامد هر موقعيتي، كه خيلي از مواقع خارج از كنترل هستند.
در زندگي بايد به چيزهايي كه امكان دارند فكر كنيم، نه اينكه چيزهايي كه مي‌توان كنترل كرد، كه به طور غير حتم دور از دسترس هستند.

منبع:سايت اطلاعات علمي تخصصي مديريت



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: زندگي
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

دوران دانشجويي، دوران شدن، بهره گرفتن و سوخت گيري علمي و عملي است؛ از اين رو، 20گام در اين مقاله، ما را با مفاهيم و مرحله هاي مهم پيرامون تحصيل آشنا مي كند كه خواندن آن، برخي جهت هاي فعلي ما را مورد تاكيد يا تغيير و اصلاح قرار مي دهد.

دوران دانشجويي، دوران شدن، بهره گرفتن و سوخت گيري علمي و عملي است؛ از اين رو، 20گام در اين مقاله، ما را با مفاهيم و مرحله هاي مهم پيرامون تحصيل آشنا مي كند كه خواندن آن، برخي جهت هاي فعلي ما را مورد تاكيد يا تغيير و اصلاح قرار مي دهد؛ پس با ما همراه باشيد در 20منزل «تحصيل مناسب در دانشگاه».


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اخبار و مسائل آموزشي
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

واژه يارانه (Subsidy)، در لغتنامه بطور كلي كمك رايگان و اعانه (مالي) دولت به مردم در زمانهاي معين معنا شده است و عبارتست از نوعي حمايت دولت از قشر خاصي (در برخي موارد كل جامعه)، در دوره هاي زماني خاص يا اضطراري، به منظور تامين رفاه اجتماعي از طريق كاهش هزينه ها
يارانه، كمك، كمك مالي، اعانه، امداد، كمك مالي يا معادل آن كه به يك خدمت داده شود گرچه از نگاه سود اين خدمت اقتصادي نباشد ولي از حيث رفاه عمومي لازم است. از بخششها و كمك هاي رايگان مالي كه دولت به دستگاه تابعه خود به منظور كمك به يك خدمت عمومي مي دهد نيز به همين نام ياد مي شود.
سوبسيد،كمك مالي،اعانه و يا كمك هاي بلاعوض به توليد كنندگان و مصرف كنندگان برخي از كالاها و خدمات نيز معني شده است. همچنين عنوان شده است كه پرداخت كمك مالي (يارانه) مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد مانند پايين نگه داشتن سطح قيمت (از طريق افزايش قدرت خريد واقعي خريداران) و يا حفظ روند توليد يك كالاي معين.
بهرحال پرداخت يارانه مي تواند از طريق تحريف قيمتهاي بازار و هزينه توليد، منجر به تخصيص نامطلوب منابع گردد. هر چند كه اين امكان نيز وجود دارد كه اين اختلالات را (از طريق آثار خارجي) جبران كند

تاريخچه يارانه در جهان
آدام اسميت، بنيانگذار مكتب كلاسيك ها از مخالفان جدي دخالت دولت در فعاليتهاي اقتصادي بود و هم اكنون نئوكلاسيكها با اندك تغييراتي بيانگر اين انديشه مي باشند. اين بينش تا قبل از جنگهاي جهاني بر اقتصاد غرب حاكم بود اما با بروز جنگ و پديدار شدن تورم همراه با ركود شديد اقتصادي، انديشه هاي جديد همچون انديشه هاي اقتصادي كينيز قوت گرفت كه در آن دولت به عنوان يكي از مهم ترين عوامل تنظيم كننده و تعديل كننده فعاليت هاي اقتصادي مطرح مي باشد. با اعمال اين سياست و بهبود اقتصاد غرب، بتدريج كنترل در بخش سياستگذاري مالي و پولي و اداره بخش عمومي در اقتصاد به دولت سپرده شد و بهر حال از همين دوران كه با شروع جنگ جهاني دوم مصادف بود پرداخت يارانه به مفهوم امروزي شكل گرفت.

در دوران پس از جنگ نيز كشورها با روي اوردن به اقتصاد و در واقع ادامه جنگ از طريق جنگ سرد، به دنبال رشد و توسعه اقتصادي، ناگزير از حمايت گسترده از توليد و تجارت محصولات خود بودند و اين مساله تا به امروز گسترش چشمگيري داشته است.

در حال حاضر يارانه پرداختي به بخش كشاورزي در قالب يارانه هاي توليدي و تجاري، يكي از اقلام مهم هزينه هاي دولت در كليه كشورها از جمله كشورهاي صنعتي، در حال توسعه و سوسياليستي مي باشد، به طوري كه در سالهاي اخير با افزايش چشمگير و قابل توجه اين يارانه ها در كشورهاي صنعتي تلاشهاي بين المللي براي كاهش آن اغاز گرديده است. همان گونه كه در حال حاضر جغرافياي اقتصادي كشورهاي جهان گوياي دسته بندي كشورها به پيشرفته صنعتي و در حال توسعه است ماهيت اين يارانه ها و انگيزه پرداخت آن در هر يك از اين گروه كشورها تا حدود زيادي با يكديگر متفاوت است.

تاريخچه يارانه هاي توليدي در ايران
نخستين جهت گيريهاي حمايتي دولت در بخش كشاورزي در ايران به دوره صفويه مربوط مي شود. در دوران صفويه نوعي تخفيف هاي مالياتي و بعدها در دوران قاجار سياستهايي درجهت توسعه زراعت اتخاذ گرديد، كه در آن دادن بذر و مساعده به مستاجر پيش بيني شده بود. اما دخالت مستقيم دولت در عرضه و تقاضا (توليد) در ايران از سال 1311 و با تصويب قانوني جهت تاسيس سيلو در تهران، به منظور خريد و ذخيره گندم توسط سازمان غله، براي مقابله با كمبودهاي احتمالي آغاز شد. در سال 1315 به سبب بارندگي به موقع، افزايش قابل ملاحظه اي در عرضه گندم به بازار پديد آمد. افزايش عرضه بر ميزان تقاضا سبب كاهش شديد قيمت گرديد. در همان سال دولت به منظور حمايت از كشاورزان از طريق سازمان غله گندم را با قيمت بالاتر از قيمتهاي بازار خريداري كرد. تا سال 1321 هدف از دخالت دولت در بازار غلات، حمايت از كشاورزان و همچنين تهيه و ذخيره گندم و بخصوص تهيه نان ارزان براي مصرف كنندگان كم درآمد شهري بود .

ايران اولين نظام سهميه بندي همراه با يارانه را در زمان جنگ جهاني تجربه نموده است و اين در حالي است كه سابقه پرداخت يارانه به مفهوم كنوني آن به دهه 40 مي رسد كه اين يارانه ها براي گوشت و گندم پرداخت مي شد، اما رقم آن قابل توجه نبود و تا قبل از افزايش درآمد نفت به دليل رشد اقتصادي متعادل و نرخ تورم اين يارانه ها اندك بود.

كل ميزان پرداخت يارانه دولت بابت تفاوت خريد و فروش كالاهاي اساسي تا سال 1351 يعني، پايان برنامه چهارم، 1668 ميليون ريال بوده است كه اين مقدار تنها حدود 4/1 درصد يارانه در سال 1354 مي باشد.

تا قبل از انقلاب، در مردادماه 1353 دولت اقدام به تاسيس و تشكيل صندوقي بنام صندوق حمايت از مصرف كننده نمود و در سال 1356 سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان تاسيس شد كه تمامي وظايف صندوق به اين سازمان محول شد. بعد از پيروزي انقلاب تغييراتي در تشكيلات اجرائي و نحوه توزيع كالاهاي مشمول يارانه به وجود آمد. به علت محدوديتهاي اقتصادي ناشي از جنگ و تحريم اقتصادي كه زمينه عرضه متناسب كالاها اعم از توليدات داخلي و وارداتي را دچار نوسان و تنگناهاي مختلف كرده بود، امر قيمت گذاري بصورت گسترده از سال 1360 توسط سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان به مرحله اجرا درآمد. در دوران قبل از 1368 سياست تثبيت اقتصادي دنبال مي شد كه فراگيري، استمرار و فزاينده بودن از ويژگي سياستهاي حمايت در اين دوران بود و در واقع همه بنوعي يارانه دريافت مي كردند، در هيچ مرحله اي پرداخت يارانه قطع نمي شد و در حد سقف معيني متوقف نبود، در حاليكه در سالهاي بعد از آن به تدريج سياست تعديل اقتصادي جايگزين آن شد كه در اين سياست پرداخت يارانه هدفمندتر شد و تنها گروه هاي هدف يارانه دريافت مي كنند و در آن يارانه ها كاهنده و در نهايت حذف خواهند شد.

در دوره بعد از انقلاب درصد اختصاص يارانه به توليد كالاهاي اساسي افزايش يافت, به طوري كه متوسط يارانه هاي توليدي نسبت به كل يارانه هاي پرداختي از 7/13 درصد در قبل از انقلاب به 2/25 درصد در سال 1368 افزايش داشته است. با پايان يافتن جنگ و در پي انگيزه خودكفايي در توليد محصولات كشاورزي بخصوص گندم ميزان يارانه نهاده هاي توليد شامل كود، سم و بذر روندي بشدت افزايش يافت كه اين مساله در بخش هاي بعدي به تفصيل بررسي مي شود.

طبقه بندي يارانه
تنوع و پيچيدگي محاسبات و كاربردهاي گوناگون يارانه ها و همچنين تاثيرات و نتايج گوناگوني كه روش پرداخت يارانه مي تواند داشته باشد، ضرورت طبقه بندي و تفكيك آن را بيشتر نمايان مي كند. به نسبت گستردگي وظايف دولت در اقتصاد، يارانه ها مي توانند از تنوع بيشتري برخوردار باشند. همچنين با توجه به گستردگي موارد پرداخت و منابع و مصارف آن، مي تواند به شكلهاي گوناگوني طبقه بندي شود كه در اينجا به طور مختصر به آنها اشاره شده است:
1- يارانه بر اساس هدفهايي كه دولت از پرداخت آنها دنبال مي كند شامل :يارانه اقتصادي، يارانه اجتماعي، يارانه سياسي و يارانه توسعه اي.
2- يارانه بر اساس حسابهاي ملي شامل: يارانه مستقيم و يارانه غير مستقيم.
3- يارانه بر اساس انعكاس هزينه هاي آن در حسابهاي ملي شامل يارانه پنهان و يارانه آشكار.
4- يارانه بر اساس موضوع مورد كمك شامل: كود، سم، بذر، شكر، روغن، گندم و ... .
5- يارانه بر اساس مرحله اي كه كالا يا خدمت مشمول دريافت آن مي شود شامل: يارانه توليدي، يارانه مصرفي، يارانه توزيعي، يارانه صادراتي، يارانه وارداتي و يارانه خدماتي.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اقتصاد
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
اشاره: امروزه مايكروسافت سودآورترين شركت نرم‌افزاري جهان است. در سال‌هاي اخير مقالا‌ت بسياري در مجلا‌ت معتبر جهان در مورد اين غول نرم‌افزار نوشته شده است. حال بياييد ده شركت نرم‌افزاري برتر را بررسي كنيم تا دليلي ديگر براي موفقيت مايكروسافت بيابيم.

آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

پرداخت اينترنتي چيست؟
پرداخت اينترنتي به پرداختن پول از طريق اينترنت، در قبال دريافت كالا يا خدمات اطلاق مي شود به طوري كه اين پرداخت بدون نياز به حضور فيزيكي در بانك يا فروشگاه و از طريق اينترنت انجام شود. در واقع خريدار با استفاده از كارت بانكي خود مي تواند از اينترنت خريد كند و پول آن را همان موقع پرداخت نمايد.

فرآيند پرداخت اينترنتي
مديران سايت هاي اينترنتي با بانك ها قراردادي مي بندند و به اين ترتيب پول با همكاري بانك از طريق اينترنت از حساب مشتري به حساب مدير سايت واريز مي شود.
در حال حاضر بانكهاي ملت، سامان، پارسيان، ملي، اقتصاد نوين و پاسارگاد اين امكان را فراهم آورده اند كه افراد بتوانند با استفاده از كارت هاي بانكي تحت شتاب، خريد اينترنتي انجام دهند. يعني اين بانك ها به عنوان دروازۀ پرداخت يا درگاه پرداخت يا در اصطلاح Gateway عمل مي كنند.


اين به اين معني نيست كه فقط كارت هاي همين 5 بانك قابليت خريد اينترنتي را دارد، بلكه به اين معناست كه اين بانكها امكاناتي را فراهم كرده اند كه بتوان با كارت ساير بانك ها نيز خريد اينترنتي كرد و اين امكانات خود را در اختيار فروشگاههاي اينترنتي قرار داده اند.
به اين ترتيب شما پس از اطمينان از كالا يا سرويس سايت مورد نظر خود مي توانيد پول آن را به صورت آنلاين پرداخت نماييد.

با چه كارت هايي مي توان خريد اينترنتي كرد
كارت بانك هاي ملي، صادرات، پارسيان، سامان، اقتصاد نوين، پاسارگاد، ملت، كشاورزي، توسعه صادرات و صنعت و معدن و بانك سينا امكان خريد اينترنتي دارند.


كارت بانك هاي پست بانك، تجارت رفاه، سپه، مسكن، كارآفرين و سرمايه فعلاً قابليت خريد اينترنتي ندارند.

پارامتر هاي لازم براي خريد اينترنتي
در هنگام خريد اينترنتي 4 پارامتر كارت بانكي از شما پرسيده مي شود كه در عكس زير كنارشان ستاره قرمز زده شده است.

در ادامه به بررسي تك تك اين پارامترها مي پردازيم:

1- شماره 16 رقمي درج شده بر روي كارت
اين شماره در كارت همه بانك ها، بر روي كارت درج شده است. نمونه شماره كارت درج شده بر روي كارت هاي بانك ملي در عكس زير آمده است.


2- رمز خريد اينترنتي يا رمز دوم
رمز خريد اينترنتي، با رمزي كه شما هنگام استفاده از دستگاههاي خود پرداز ATM وارد مي نمائيد متفاوت مي باشد. حتي اين رمز با رمز اينترنت بانك كه حساب خود را از طريق اينترنت چك مي كنيد، نيز متفاوت است.

در اكثر بانك ها زماني كه كارت خود را تحويل مي گيريد، رمز خريد اينترنتي نداريد. براي فعال كردن رمز خريد اينترنتي يكي از كارهاي زير را انجام دهيد:

1- اكثر بانك ها امكان تعريف رمز خريد اينترنتي را در دستگاههاي ATM خود قرار داده اند. به دستگاه خودپرداز بانك خود مراجعه كنيد. كارت خود را وارد كنيد و بخش عمليات رمز را انتخاب كنيد. در بخش رمز دوم يا رمز اينترنتي، رمز خود را تعريف كنيد.

2- به شعبه بانك خود مراجعه كنيد و بگوييد مي خواهم رمز خريد اينترنتي دريافت كنم. اگر بانكتان بانك خوبي باشد حتماً راهنمايي مي شويد.

3- كد CVV2
كد CVV2 به صورت يك عدد 3رقمي (و به ندرت 4رقمي) مانند شمارۀ 16رقمي حك شده روي كارت، بر روي اكثر كارت ها حك شده است. مثلاً روي كارت هاي بانك هاي ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسيان و... به صورت يك عدد 3رقمي حك شده است. يا در برخي كارت هاي بانك ملي 4 رقمي است و عكس آن را در زير مشاهده مي نماييد.

در برخي كارت هاي بانك تجارت، كد CVV2 به صورت رقم 17، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره كارت حك شده است.

4- تاريخ انقضاء
تاريخ انقضاء هم روي اغلب كارت هاي بانكي حك شده است. اگر روي كارت شما تاريخ انقضاء وجود ندارد، نگران نباشيد. از عدد 12 به جاي ماه و از 99 به جاي سال انقضاي كارت استفاده نماييد.


مشكلات احتمالي پرداخت اينترنتي
سيستم پرداخت اينترنتي توسط بانك هاي عامل به گونه اي طراحي شده است كه هم ايمن باشد و هم ساده و كمترين نياز به راهنمايي را براي خريدار ايجاد نمايد. اما با اين وجود برخي اوقات ممكن است مسائلي در هنگام خريد اينترنتي به وقوع بپيوندد.
مثلاً ممكن است در هنگام پرداخت شبكه بانكي قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود.
معمولاً بدترين حالتي كه ممكن است به وقوع بپيوندد اين است كه پول از حساب شما كسر شود، ولي به حساب فروشنده واريز نشود. اما نگران نباشيد. در اين حالت معمولاً پول شما در حساب هاي حد واسط بانك است.
نهايتاً خود بانك مي بايد مغايرت ها را رفع كند. منتظر بمانيد و اگر تا 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با پشتيباني سايت فروشنده و يا بانك عامل پرداخت اينترنتي تماس بگيريد تا مغايرت برطرف شود.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: پول، ارز و بانكداري و بيمه
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

رئيس‌كل سازمان امور مالياتي كشور با تشريح تازه‌هاي ماليات اصناف، طلافروشان و ماليات بر خانه‌هاي خالي در سال90 اظهار كرد:
براي وضع ماليات برخانه‌هاي خالي قرار است وزارت مسكن لايحه را از طرف دولت به مجلس ارائه كند. به گزارش همشهري، پيش‌تر معاون وزير مسكن از ارائه پيشنهادي به وزارت امور اقتصادي و دارايي و به‌طور مشخص سازمان امور مالياتي براي اعمال ماليات بر خانه‌هاي خالي خبر داده بود كه با اظهارنظر روز گذشته معاون وزير اقتصاد مشخص مي‌شود كه وعده اخذ ماليات بر واحدهاي مسكوني خالي از سكنه دست‌كم تا يك سال آينده هم اجرايي نخواهد شد.

به گزارش مهر، علي عسگري رئيس سازمان امور مالياتي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه در حال حاضر در بسياري از نقاط شهري كشور ساختمان‌هايي ساخته شده اما به‌دليل بورس‌بازي برخي افراد به اجاره يا فروش گذاشته نمي‌شود، بدون اشاره به زمان خاصي وعده داد كه ماليات يا عوارضي به خانه‌هاي خالي از سكنه تعلق خواهد گرفت.

او درخصوص توافق با اصناف گفت: امسال درخصوص مشاغل بند الف قانون ماليات‌ها اگر كساني حداقل 15درصد رشد نسبت به سال قبل دارند، مي‌توانند از شرايط خوداظهاري برخوردار شوند، اگر زير 15درصد باشد مورد رسيدگي قرار خواهند گرفت. او افزود: اگر امسال اظهارنامه الكترونيكي ارائه شود، 30درصد نقد و 70درصد تقسيط مي‌شود و اگر به‌صورت كاغذي ارائه شود 40درصد ماليات نقد و 60 درصد باقيمانده تقسيط خواهد شد. وي تاكيد كرد: كساني كه تا سال 88 بدهي دارند و بدهي خود را پرداخت نكرده‌اند تا پايان شهريور امسال مهلت دارند نسبت به تعيين تكليف ماليات‌هاي قبلي خود اقدام كنند.

ماليات بر سكه فقط در بانك كارگشايي

عسكري درخصوص اعمال ماليات بر خريد و فروش سكه گفت: از ابتداي امسال عرضه شمش و سكه طلا مشمول قانون ماليات بر ارزش افزوده مي‌شود كه فعلا در گام اول در بانك كارگشايي و بانك مركزي اعمال مي‌شود و براي فروشندگان سكه اجرا نمي‌شود. او با اشاره به جلسات برگزارشده با بانك مركزي ابتداي سال‌جاري براي اجراي ماليات بر ارزش افزوده در معاملات سكه گفت: براساس مصوبات قانوني مراجع قانوني كشور بانك مركزي تا پايان سال گذشته براي عرضه سكه و شمش طلا از پرداخت ماليات معاف بود اما اين معافيت از ابتداي سال‌جاري برداشته شده است.

معاون وزير اقتصاد در مورد آخرين توافقات حاصل‌شده با صنف طلافروشان براي اجراي ماليات بر ارزش افزوده گفت: براساس آخرين توافقات در جلسه سازمان مالياتي و اصناف در اوايل سال‌جاري، طلافروشان به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده راغب بودند اما هنوز برخي از آنها اين قانون را درصورتحساب‌هاي خود درج نمي‌كنند.

بدهي مالياتي بانك مركزي

عسكري در پاسخ به سؤالي درباره ميزان بدهي مالياتي معوق بانك مركزي به سازمان مالياتي گفت: بانك مركزي بدهي به سازمان مالياتي ندارد اما يك پرونده 680‌ميليارد توماني بابت تسعير نرخ ارز در هيأت حل اختلاف در حال رسيدگي است.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: ماليات
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

رييس كل سازمان امور مالياتي با بيان اينكه بسياري از معافيت ها شفاف و نظام مند نيست، گفت: امسال سياست هاي مالياتي جايگزين معافيت ها شده است و تمام معافيت ها براساس قانون برنامه پنجم توسعه ثبت و ضبط مي شود تا ميزان معافيت هاي مالياتي مشخص شود.


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: ماليات
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم گفت: دانشگاه‌هاي تهران، صنعتي شريف و فردوسي مشهد بيشترين درخواست‌ها براي انتقال و ميهماني و دانشگاه‌هاي سمنان، بيرجند و زابل بيشترين درخواست‌هاي دانشجويي براي خروج از اين دانشگاه‌ها را دارند.

به گزارش دانانيوز، مجتبي بذرافشان در گفتگو با مهر در معرفي دانشگاه‌هايي كه بيشترين درخواست براي ورود به آنها توسط دانشجويان متقاضي انتقال و مهماني صورت گرفته است به دانشگاه‌هايي نظير تهران، صنعتي شريف و فردوسي مشهد اشاره كرد و گفت: از اول ارديبهشت ماه كه فرصت ثبت اينترنتي درخواست‌هاي دانشجويان متقاضي انتقال و مهماني آغاز شده است در هر كدام از اين دانشگاه‌ها بيش از يك‌هزار دانشجو خواستار ورود به اين دانشگاه‌ها بوده‌اند.

مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم از دانشگاه‎هاي سمنان، بيرجند و زابل به عنوان دانشگاه‌هايي نام برد كه بيشترين درخواست‌هاي دانشجويي براي خروج از اين دانشگاه‌ها را داشته‌اند.

به گفته بذرافشان درخواست ورود به يك دانشگاه يا تقاضاي خروج از يك دانشگاه در برخي دانشگاه‌هاي كشور آن قدر زياد است كه به طور طبيعي امكان موافقت با كليه درخواست‌هاي دانشجويان براي انتقال يا مهماني به دانشگاه‌هاي مدنظرشان وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه تعداد قابل توجهي از دانشجويان ثبت نام كننده در سامانه اينترنتي انتقال و مهماني بدون اينكه شرايط لازم را داشته باشند درخواست انتقال كرده‌اند، خاطرنشان كرد: درخواست انتقال دانشجوياني كه شرايط لازم براي انتقال را ندارند به طور كامل ناديده گرفته نمي‌شود بلكه مهمان شدن آنها در دانشگاه مقصد مورد بررسي قرار مي‌گيرد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اخبار و مسائل آموزشي
یارپاق لار: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [..] [8]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :