وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

به گزارش دانانيوز از واحد مركزي خبر ، علي عسكري امروز در نشست خبري ، فراهم شدن ارائه اوراق اظهارنامه هاي مالياتي را به صورت الكترونيكي از ديگر اقدامات امسال برشمرد و افزود:از هم اكنون سازمان امور مالياتي آماده دريافت اظهارنامه هاي مالياتي به صورت الكترونيكي است.

عسكري گفت: پارسال حدود 60 هزار مؤدي يعني يك چهارم اظهارنامه ها به صورت الكترونيكي دريافت شد اما امسال بسترهاي لازم در سراسر كشور براي دريافت همه اظهارنامه هاي مالياتي به صورت الكترونيكي فراهم شده است.

وي از آمادگي ادارات مالياتي براي ارائه هر گونه توضيحات و راهنمايي در پر كردن و ارسال اظهارنامه هاي به صورت الكترونيكي خبر داد.

رييس كل سازمان امور مالياتي نصب صندوق هاي فروش را براساس برنامه پنجم توسعه تا سال 92 ضروري دانست و گفت: برنامه نصب صندوق هاي فروش قرار بود تا سال 86 به طور كامل اجرايي شود.

وي نصب اين صندوق ها را در رفع هرگونه مغايرت هاي مربوط به ميزان درآمد مالياتي و نيز در جهت تحقق عدالت مالياتي مهم ارزيابي كرد.

عسكري مسئول شدن مديران شركت هاي غيردولتي را در قبال كسر وصول ماليات يا پرداخت بدهي مالياتي را از قوانين جديد سازمان مالياتي اعلام كرد و گفت: اين افراد در قبال بدهي به سازمان مالياتي مسئول هستند و چنانچه از پرداخت آن سرباز زنند براساس قانون از اموال آنان دريافت مي شود و ممكن است مشمول ديگر محروميت هاي اجتماعي نظير جلوگيري از خروج آنان به خارج از كشور شوند.

وي تغيير در نحوه پرداخت عوارض شهرداري ها را از ديگر رويكردهاي جديد سازمان مالياتي برشمرد و افزود: از اين پس عوارض شهرداري به تناسب هر شهر يا دهداري تخصيص مي يابد.

رييس كل سازمان امور مالياتي با اشاره به الزامات قانون بودجه امسال گفت: همه شركت هاي دولتي موظفند پس از تصويب سود و زيان آنان در مجامع ، ماليات مربوط را پرداخت كنند كه اگر از پرداخت آن سرباز زنند سازمان مالياتي با اجازه قانوني كه دارد مي تواند رأسا از بودجه آنها برداشت و به خزانه واريز كند.

وي همچنين شركت هاي نفت و تابع آن را مشمول پرداخت ماليات اعلام كرد و گفت: پارسال فقط شركت گاز 531 ميليارد تومان بدهي داشت كه وصول شد.

عسكري افزود: شركت هايي كه واگذار مي شوند زمان واگذاري و ورود آنان به بورس ملاك دريافت تخفيف مالياتي است.

رئيس كل سازمان امور مالياتي با بيان اينكه تسهيلاتي براي پرداخت ماليات خودروهاي عمومي در نظر گرفته شده است ، گفت: نرخ ماليات اين خودروها اعم از تاكسي، وانت بار ، ميني بوس، اتوبوس، كاميون، كاميونت و خودروهاي سنگين همچون لودر، بلدوزر 10 درصد و مقطوع است اما اينكه اگر تا تيرماه اظهارنامه هاي خود را ارائه نكنند از معافيت ماليات پايه برخوردار نخواهند شد ، حذف شده است و فقط جريمه تسليم نكردن اظهارنامه براي آنان در نظر گرفته شده است.

عسكري با تاكيد بر اينكه بدهكاران مالياتي تا شهريورماه فرصت دارند تعيين تكليف كنند، افزود: در غير اينصورت برابر مقررات به صورت ويژه مطالبات سازمان مالياتي از آنان وصول خواهد شد.

وي گفت: مشاغل مشمول بند الف قانون ماليات هاي مستقيم در صورتي مي توانند از مزيت خوداظهاري برخوردار شوند كه ارقام ارائه شده در اظهارنامه هاي آنان حداقل 15 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

عسكري افزود: از موديان مشمول بند الف 12 درصد هم نمونه گيري مي شود.

رييس كل سازمان امور مالياتي با بيان اينكه از هفته آينده اظهارنامه هاي مالياتي آماده عرضه به موديان است ، گفت: موديان حتما كد ملي و پستي خود را بر روي اظهارنامه ها درج كنند.

عسكري شمار موديان ماليات بر ارزش افزوده را 190 هزار نفر اعلام كرد و گفت: براساس اين قانون اشخاصي كه مشمول پرداخت اين نوع ماليات هستند بايد اظهارنامه هاي خود را ارائه كنند تا حلقه مشمولان اين مرحله تكميل شود و سازمان مالياتي برنامه ريزي كرده است تا مهرماه حلقه هاي مشمولان اجراي اين قانون را كامل كند.

وي افزود: در دوره چهارم بيش از 50 هزار مودي مشمول اجراي اين قانون شدند و در دوره پاييز باقيمانده مشمولان بند ب به اين قانون افزوده خواهند شد.

رئيس كل سازمان امور مالياتي ميزان وصولي معوقات مالياتي را 2700 ميليارد تومان اعلام كرد و با اشاره به سيال بودن آن پيش بيني كرد همچنان حدود 5 هزار ميليارد تومان معوقات مالياتي وجود داشته باشد.

عسكري با تاكيد بر ضرورت اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در صنوف مشمول اين قانون گفت: طلافروشان جزو مشمولان اجراي اين قانون هستند و تاكنون از حدود 12 هزار و 500 طلافروش بيش از 10 هزار نفر در سامانه نظام ماليات بر ارزش افزوده ثبت نام كرده اند و بيش از 8 هزار نفر آنان نيز اظهارنامه هاي خود را به سازمان مالياتي ارائه كردند.

وي خريد و فروش طلا را مشمول دريافت ماليات بر ارزش افزوده دانست و افزود: سازمان امور مالياتي از ابتداي امسال ماليات بر ارزش افزوده فروش سكه را از بانك مركزي مطالبه خواهد كرد.

عسكري زمان دريافت ماليات بر ارزش افزوده سكه را ابتداي امسال اعلام كرد و با اشاره به اينكه هم اكنون نرخ سكه در بازار ارزان تر از بانكهاست ، گفت: اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در موردسكه طلا موجب جمع آوري بساط سفته بازي در بازار سكه شده است و اجراي اين قانون سبب شد دامنه نوسان قيمت سكه پر شود.

رييس كل سازمان امور مالياتي در پاسخ به پرسشي ميزان بدهي مالياتي بانك مركزي را 680 ميليارد تومان اعلام كرد كه در هيئت حل اختلاف در حال رسيدگي است.

عسكري درباره دريافت ماليات از خانه هاي خالي گفت: لايحه اي در دست تنظيم است تا پس از ارسال به مجلس و سير مراحل قانوني بتوان از خانه هاي خالي ماليات و عوارض دريافت كرد و جلوي بورس بازي در اين زمينه گرفته شود.

وي با بيان اينكه ساختار اعطاي كد اقتصادي به فعالان اقتصادي نهايي شده است ،افزود: در حال تهيه نرم افزار آن هستيم و پس از تهيه نرم افزار براي اعطاي كد اقتصادي به افراد راستي آزمايي مي كنيم و سپس كد اقتصادي به فعالان در اين عرصه داده خواهد شد.

عسكري تصريح كرد: وقتي اعطاي كد اقتصادي نهايي شد ، بايد فرد دريافت كننده جزو فعالان اقتصادي باشد و وقتي كد اقتصادي دريافت مي كند بايد با آن فعاليت اقتصادي انجام دهد.

وي با بيان اينكه خرداد ماه تهيه نرم افزار كد اقتصادي پايان مي يابد ، افزود : با نهايي شدن اعطاي كد اقتصادي همه وزارتخانه ها، دستگاه هاي دولتي ، موسسات انتفاعي و غيرانتفاعي و نيز همه سفارتخانه ها و شركت هاي خارجي كه در ايران فعاليت اقتصادي انجام مي دهند ، بايد كد اقتصادي دريافت كنند و اولويت دادن كد اقتصادي به اشخاص حقوقي است.

رييس كل سازمان امور مالياتي درباره علت تاخير در ايجاد برگه فروش واحد براي طلافروشان گفت: براساس جلساتي كه با اتحاديه طلافروشان برگزار شد قرار است طرحي براي فاكتور واحد جهت طلافروشان طراحي شود تا ميزان طلا ، قيمت ، ماليات و عوارض به طور تفكيكي در آن مشخص شود اما هنوز اين طرح به سازمان مالياتي ارائه نشده است.

عسكري بانكها را در نظام مالياتي جزو شركتها دانست و افزود: 25 درصد از سود شركتها بايد به عنوان ماليات به سازمان مالياتي پرداخت شود و بر اين اساس سال گذشته 3600 ميليارد تومان ماليات از شركت ها دريافت شده است.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: ماليات
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :