وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

رئيس‌كل سازمان امور مالياتي كشور با تشريح تازه‌هاي ماليات اصناف، طلافروشان و ماليات بر خانه‌هاي خالي در سال90 اظهار كرد:
براي وضع ماليات برخانه‌هاي خالي قرار است وزارت مسكن لايحه را از طرف دولت به مجلس ارائه كند. به گزارش همشهري، پيش‌تر معاون وزير مسكن از ارائه پيشنهادي به وزارت امور اقتصادي و دارايي و به‌طور مشخص سازمان امور مالياتي براي اعمال ماليات بر خانه‌هاي خالي خبر داده بود كه با اظهارنظر روز گذشته معاون وزير اقتصاد مشخص مي‌شود كه وعده اخذ ماليات بر واحدهاي مسكوني خالي از سكنه دست‌كم تا يك سال آينده هم اجرايي نخواهد شد.

به گزارش مهر، علي عسگري رئيس سازمان امور مالياتي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه در حال حاضر در بسياري از نقاط شهري كشور ساختمان‌هايي ساخته شده اما به‌دليل بورس‌بازي برخي افراد به اجاره يا فروش گذاشته نمي‌شود، بدون اشاره به زمان خاصي وعده داد كه ماليات يا عوارضي به خانه‌هاي خالي از سكنه تعلق خواهد گرفت.

او درخصوص توافق با اصناف گفت: امسال درخصوص مشاغل بند الف قانون ماليات‌ها اگر كساني حداقل 15درصد رشد نسبت به سال قبل دارند، مي‌توانند از شرايط خوداظهاري برخوردار شوند، اگر زير 15درصد باشد مورد رسيدگي قرار خواهند گرفت. او افزود: اگر امسال اظهارنامه الكترونيكي ارائه شود، 30درصد نقد و 70درصد تقسيط مي‌شود و اگر به‌صورت كاغذي ارائه شود 40درصد ماليات نقد و 60 درصد باقيمانده تقسيط خواهد شد. وي تاكيد كرد: كساني كه تا سال 88 بدهي دارند و بدهي خود را پرداخت نكرده‌اند تا پايان شهريور امسال مهلت دارند نسبت به تعيين تكليف ماليات‌هاي قبلي خود اقدام كنند.

ماليات بر سكه فقط در بانك كارگشايي

عسكري درخصوص اعمال ماليات بر خريد و فروش سكه گفت: از ابتداي امسال عرضه شمش و سكه طلا مشمول قانون ماليات بر ارزش افزوده مي‌شود كه فعلا در گام اول در بانك كارگشايي و بانك مركزي اعمال مي‌شود و براي فروشندگان سكه اجرا نمي‌شود. او با اشاره به جلسات برگزارشده با بانك مركزي ابتداي سال‌جاري براي اجراي ماليات بر ارزش افزوده در معاملات سكه گفت: براساس مصوبات قانوني مراجع قانوني كشور بانك مركزي تا پايان سال گذشته براي عرضه سكه و شمش طلا از پرداخت ماليات معاف بود اما اين معافيت از ابتداي سال‌جاري برداشته شده است.

معاون وزير اقتصاد در مورد آخرين توافقات حاصل‌شده با صنف طلافروشان براي اجراي ماليات بر ارزش افزوده گفت: براساس آخرين توافقات در جلسه سازمان مالياتي و اصناف در اوايل سال‌جاري، طلافروشان به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده راغب بودند اما هنوز برخي از آنها اين قانون را درصورتحساب‌هاي خود درج نمي‌كنند.

بدهي مالياتي بانك مركزي

عسكري در پاسخ به سؤالي درباره ميزان بدهي مالياتي معوق بانك مركزي به سازمان مالياتي گفت: بانك مركزي بدهي به سازمان مالياتي ندارد اما يك پرونده 680‌ميليارد توماني بابت تسعير نرخ ارز در هيأت حل اختلاف در حال رسيدگي است.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: ماليات
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :