وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : جمعه 27 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : جمعه 27 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : جمعه 27 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
مدير كل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از قابل ارزشيابي نبودن مدرك دكتري يك دانشگاه در مالزي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمدحسين مجلس آرا با اعلام نام دانشگاهي كه مدرك دكتري آن قابل ارزشيابي نيست، گفت: مدارك دوره دكتري صادره از دانشگاه Management & Science University در كشور مالزي مورد تاييد اين اداره كل نبوده و قابل بررسي و ارزشيابي نيست.
 
وي ادامه داد: همچنين موسسه ماهان در ايران كه با همكاري دانشگاه ياد شده اقدام به برگزاري دوره مدرك دكتري DBA مي كند، مورد تاييد اداره كل دانش آموختگان وزارت علوم نيست.


گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اخبار و مسائل آموزشي

رييس دانشكده علوم اقتصادي: رشته‌هاي مديريت مالي اسلامي و بانكداري اسلامي با تصويب وزارت علوم در دانشكده ايجاد مي‌شود
رييس دانشكده علوم اقتصادي با اشاره به ايجاد رشته‌هاي ميان رشته‌اي مديريت مالي اسلامي و بانكداري اسلامي در آينده در اين دانشكده، افزود: اين دو رشته در نظام اقتصادي كشور بسيار تاثيرگذار است كه اميدواريم هرچه زودتر با دريافت مجوز راه‌اندازي اين رشته‌ها از وزارت علوم، اقدام به پذيرش دانشجويان تحصيلات تكميلي كنيم.
به گزارش خبرنگار صنفي فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر صادقي در مراسم افتتاح نمادين كتابخانه تخصصي حضرت امام خميني (ره) و انقلاب اسلامي با اشاره به توجه بيشتر به نقش فرهنگ در امور اقتصادي در اين دانشكده، عنوان كرد: عليرغم اينكه اين دانشكده با بيش از 17 رشته تخصصي در حوزه علوم اقتصادي فعاليت مي‌كند و مي‌تواند بحث فرهنگ در آن كمرنگ باشد؛ اما با حمايت‌هاي وزارت علوم بحث فرهنگ در اين دانشكده مورد توجه خاص قرار گرفته است.
وي با اشاره به ايجاد مركز پرورش افكار و باورهاي نو و اداره آن توسط دانشجويان در اين دانشكده، اظهاركرد: تاسيس اين مركز و همچنين ايجاد مركز رشد انديشه‌ها به عنوان دو مركز متفاوت از ساير جريان‌هاي فكري فرهنگي در اين دانشكده دنبال مي‌شود كه اميدواريم اين دو مركز هرچه بيشتر بارور شوند.
صادقي با اشاره به فعاليت دفتر گسترش فعاليت‌هاي قرآني دانشكده علوم اقتصادي، افزود: نتايج منحصر به فرد به دست آمده از اين مركز به طوريست كه برخي از دانشگاه‌هاي كشور از نتايج فعاليت‌هاي آن استفاده كرده‌اند.
وي با بيان اينكه فعاليت گسترده انجمن‌هاي علمي از محورهاي اصلي دانشكده اقتصاد در سال جاري به شمار مي‌آيد، تصريح كرد: با توجه به حيطه تخصصي اين دانشكده، بايد بحث فرهنگ و تاثيرگذاري فرهنگ در آموزش و در ساير مباحث جامعه پررنگ تر شود.
رييس دانشكده علوم اقتصادي با بيان اينكه اين دانشكده آمادگي دارد كه بحث اقتصاد فرهنگ را به عنوان يك رشته ميان رشته‌اي مورد توجه قرار دهد، افزود: در حال حاضر در حيطه فرهنگي حوزه اقتصاد، رشته اقتصاد اسلامي با توان اساتيد خارج از كشور تدريس مي‌شود.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اخبار و مسائل آموزشي
تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

گفته مي شود به خاطر سهولت شرايط ثبت شركت در ايران، شمار اتباع كشور افغانستان كه علاقه مند به ثبت شركت در ايران شده اند، افزايش يافته است. اين اتباع معتقدند شركت ها و افراد ايراني در مواجهه و عقد قرارداد با شركت ها اطمينان خاطر بيشتري دارند، لذا ترجيح مي دهند با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان صاحب يك شركت شوند.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: حقوقي
تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي از آغاز ثبت‌نام آزمون دكتري تخصصي دانشگاه آزاد از نهم آذر ماه خبر داد.

عبدالله سجادي جاغرق در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: آزمون دكتري تخصصي دانشگاه آزاد طي روزهاي 20 و 21 بهمن ماه برگزار مي‌شود.

وي با تاكيد بر فني و درست بودن آزمون دكتري دانشگاه، گفت: سال‌هاست كه اين آزمون به شيوه فعلي و به صورت كاملا فني و سنجيده برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه آزمون دكتري تخصصي دانشگاه آزاد، الگوي مناسبي براي برگزاري آزمون‌هاي دكتري است، اظهار كرد: آزمون دكتري دانشگاه به صورت تشريحي برگزار مي‌شود، البته در ابتدا به دنبال تستي كردن سوالات رفتيم ولي كارشناسان اين شيوه را براي گزينش داوطلبان دوره دكتري تاييد نكردند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به انجام مصاحبه از داوطلبان حائز شرايط پس از آزمون كتبي، گفت: دانشجوياني كه در دوره دكتري تحصيل مي‌كنند بايد از توانايي فردي و مهارتي برخوردار بوده و در مصاحبه قدرت بيان و تسلط در تشريح موضوعات را داشته باشند كه اين موارد در مرحله مصاحبه ازريابي مي‌شود.

سجادي در خاتمه با تاكيد بر درست بودن اين شيوه پذيرش، تصريح كرد: البته سنجش انساني ممكن است خطاهايي داشته باشد ولي جمعا تجربه نشان داده است كه اين نوع گزينش بهترين شيوه است. 



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اخبار و مسائل آموزشي
تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

پسر بيست و چهارم فتحعلي شاه قاجار-برادر عباس ميرزا- حاكم اورميه

متولد : دوم جمادي الثاني 1222 قمري

وفات: 1300 قمري

مادر: جيران خانم ملقب به فروغ السلطنه

شاهزاده هنر دوست ايران پيوسته در حال كسب معلومات جديد بود.با سفر به اروپا وتحصيل در فرانسه در جريان اختراع دوربين عكاسي قرار مي گيرد و به تقريب اولين عكاس ايراني مي باشد.

با دوربيني كه از فرنگ مي آورد در پاييز 1265 قمري از اردوي ناصرالدين شاه در جاجرود عكسبرداري مي كند.

به جهت علاقه اي كه به كسب علوم داشت قصد استخراج قند از چغندر نمود و در پزشكي نيز دستي داشت و با اروپاييان مراودات دوستانه برقرار مي نمود.

اوژن فلاندر جهانگرد فرانسوي بسال 1256 قمري در باره او مي نويسد:اين شاهزاده ملك قاسم ميرزابر اثر فكر بلند و معلومات كافي يكي از مردان بزرگ مشرق زمين بشمار مي رود.

به زبانهاي فرانسوي –انگليسي –روسي –تركي –عربي و هندي مسلط بود.

ملك قاسم ميرزا يكبار در جوان و بار دوم در 1258 قمري به حكومت اورميه منصوب مي شود.

پس از فوت محمد شاه در 1268 قمري ناصرالدين شاه قاجار نيز او را در حكومت اورميه ابقا نمود.

متن فرمان قائم مقامفراهاني خالي از لطف نيست : اما شيشوان و ساير جاها كه به ملك قاسم ميرزا واگذاشتيم بايد حكما به او برسد تا صداياو بيرون نيايد.

بدين ترتيب قرا اطراف درياچه و خود درياچه در اختيار وي بود و ايشان با قايقي در درياچه سياحت و شكار مي نمود.

در حكومت اورميه از دوستداران فرهنگ غرب و حامي برپايي مدرسه به سبك نوين بود. خود در 1250 قمري نزد پركينز انگليسي را مي آموزد.

با ميسيونهاي مذهبي روابط دوستانه داشت و در 1255 قمري فرماني از محمد شاه برادر زاده اش مبني بر تاسيس مدرسه اي براي نشر علوم و تربيت جوانان مسيحي و مسلمان مي گيرد.

فرزندش امامقلي ميرزا بعد از پدر جانشين و مدتي حاكم اورميه مي شود.

دوران كودكي و جواني حاج ناظم آقا با اين حاكم علم پرور مصادف است و طبعا تاثيرات محيط مترقي در پرورش افكارشان نقشي بسزا داشت.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اورميه
یارپاق لار: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [..] [10]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :