وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : یکشنبه 5 شهریور 1391 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : شنبه 4 شهریور 1391 | یازار : اكبر زواري رضائي

Süper Değişken Maliyetleme

(Throughput Costing)

http://journal.mufad.org.tr/attachments/article/501/10.pdf

 

MUHASEBELEŞTİRİLMESİ

 



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: حسابداري
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : جمعه 6 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

تمامي سازمانها و شركتها، براي كالاها و خدماتي كه عرضه مي‌دارند قيمتي تعيين مي‌كنند. اين قيمت ممكن است در قالب مفاهيم گوناگون مانند شهريه، آبونمان، حق العمل، اجراه بها و … عنوان مي‌شود.
در بين اجزاي آميزه بازاريابي، قيمت تنها عاملي است كه موجب ايجاد درآمد مي‌شود. همچنين قيمت انعطاف‌‌پذيرترين عامل آميزه بازاريابي شناخته مي‌شود چراكه مي‌توان به سرعت آنرا تغيير داد.
اگرچه رقابت بر سر قيمت يكي از مسئله‌هاي عمده‌اي است كه شركتها با آن روبه‌رو مي‌شوند، اما بسياري ار شركتها نمي‌توانند اين مسئله را به شيوه‌اي عالي حل كنند.
با همتراز شدن‌ كيفيت‌ كالاهاي‌ شركتهاي‌ متفاوت‌ و تشديد رقابت، عنصر قيمت‌ به‌ يكي‌ از مهمترين‌ عوامل‌ موثر بر حفظ‌ و جذب‌ مشتريان‌ و وفاداري‌ و رضايت‌ آنها تبديل‌ شده‌ است. اين‌ امر امروزه‌ به ‌دليل‌ گسترش‌ روزافزون‌ اينترنت‌ بيشتر مصداق‌ پيدا مي‌كند.


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: حسابداري
تاريخ : جمعه 6 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
پديدآورنده: بتول زارعي

شماره ۵٠
نشريه حسابرس
سال دوازدهم
پاييز 1389

در قسمت اوّل مقاله (حسابرس 49) در ارتباط با تاريخچه، تعريف، ضرورت و ويژگيهاي اصلي چارچوبهاي مفهومي حسابداري در كل و ويژگيهاي خاص چارچوب مفهومي حسابداري دولتي به‌طور خاص، بحث شد. در اين بخش به هدفهاي حسابداري و بودجه‌ريزي دولتي و چرايي اين نظام در پرتو استفاده‌كنندگان اطلاعات مالي دولت و نيازهاي آنان پرداخته مي‌شود.


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: حسابداري
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

سپس رويكردهايي را كه از نظر فلسفه علم مورد روش شناختي مطرح مي باشند و شامل رويكردهاي قياسي ، استقرايي ، اثبات گرايي ، ابزار گرايي ، ابطال پذيري پوپر ، نسبي گرايي ، عقل گرايي مي باشند شرح داده شوند و براي هر رويكرد ، كاربرد آن رويكرد در حسابداري نيز مورد بحث قرار گيرد .        


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: حسابداري
تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

اطلاعات زير در مورد مواد مصرفي موسسه توليدي پاك دردست مي باشد:

مدت تحويل سفارش 14 تا 20 روز – مصرف روزانه مواد 200 تا 300 كيلو گرم – نرخ خريد هركيلو گرم 400 ريال – هزينه هربار سفارش 10000 ريال – نرخ هزينه نگهداري مواد 5% مقدار مورد نياز سالانه 4000 كيلو گرم.

مطلوبست:

الف) محاسبه حداقل موجودي مواد ب) محاسبه حداكثر موجودي مواد


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: حسابداري

گروه بورس - قرارداد انتشار كتاب «تاريخ حسابداري جهان» توسط انتشارات امرالد منعقد شد.

بيستمين چاپ اين كتاب توسط گروهي از برجسته‌ترين استادان حسابداري جهان متشكل از گاري جان پرويتز (استاد دانشگاه وسترن آمريكا) – پيتروالتون (دانشكده حسابداري فرانسه) و پيتر واينرز (استاد دانشگاه سيدني استراليا) به رشته تحرير در خواهد آمد. در اين چاپ فصل خاصي به تاريخ حسابداري ايران اختصاص يافته كه اين بخش توسط پروفسور ذبيح‌الله رضايي استاد برجسته حسابداري دانشگاه ممفيس آمريكا و غلامحسين دواني، عضو جامعه حسابداران رسمي ايران تهيه خواهد شد كه نامبردگان هفته گذشته قرارداد مربوطه را امضا كردند. خبرنگار ما در اين فاصله توانسته گفت‌وگوي تلفني با پروفسور رضايي انجام دهد كه از نظرتان مي‌گذرد:

با خبر شديم كه قرار شده تاريخ حسابداري ايران به رشته تحرير در آيد و جنابعالي به اتفاق آقاي غلامحسين دواني اين بخش را تقبل كرده‌ايد اگر ممكن است بيشتر در اين رابطه توضيح دهيد.

پروفسور گاري جان پرويتز از دوستان شخصي اينجانب هستند كه قرار بود در سومين كنفرانس بين‌المللي حسابداري ايران نيز شركت كند كه متاسفانه قادر به حضور نيست. وي علاقه خاصي به جامعه ايراني دارد و در جريان تحولات حرفه حسابداري ايران نيز قرار گرفته و با توجه به بحث‌هايي كه با يكديگر داشتيم مشتاق شد كه در چاپ بيستم كتاب معروف تاريخ حسابداري جهان فصل خاصي را به حسابداري ايران تخصيص دهد و قبلا نيز از من قول گرفته بود كه مسووليت اين فصل را بر عهده گيرم. اينجانب در سال گذشته به ايران آمدم و اين موضوع را با دوست و همكلاسي سابقم غلامحسين دواني، مطرح و از وي قول گرفتم كه دو نفري اين مسووليت را بر عهده گيريم كه وي نيز به‌رغم ناراحتي بينايي آمادگي خود را اعلام و خوشبختانه در سفر اخيرش به كانادا با امضاي قرارداد متعهد شده‌ايم تا براي اولين بار تاريخ حسابداري ايران را به جهانيان به‌صورت مكتوب و مستند ارائه كنيم.

جناب پروفسور با توجه مسافرت‌هاي اخيرتان و حضور در كنفرانس‌هاي حسابداري اوضاع حرفه حسابداري را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

به‌رغم آنكه بيش از سي سال است در آمريكا هستم، اما به‌طور مرتب هم از طريق مسافرت و ديدار وهم از طريق ارتباط با فعالان حرفه در ايران در جريان تحولات حرفه حسابداري ايران قرار دارم و در آمريكا و كنفرانس‌هاي بين‌المللي به طرق مختلف اين تحولات را بازگو مي‌كنم خوشبختانه به جرات مي‌توانم بگويم در ديدارهاي دوساله اخير با نسلي از دانش آموختگان رشته حسابداري و مديريت مالي مواجه شدم كه باعث غرور اينجانب شد و تصور مي‌كنم حرفه حسابداري در ايران چنانچه به فناوري‌هاي نوين الكترونيكي دست يابد مي‌تواند در خاورميانه ادعاي والايي داشته باشد كما اينكه در خارج از كشور نيز استاداني ايراني در سطح بين‌المللي مطرح هستند.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: حسابداري
یارپاق لار: [1]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :