وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : یکشنبه 5 شهریور 1391 | یازار : اكبر زواري رضائي

كارمنداني كه در كار فيلترينگ محتوايي در سايت گوگل هستند، عنوان بدترين شغل را در اين كمپاني اينترنتي به خود اختصاص داده اند.

بحث محتوا در سايت گوگل و فيلتر كردن محتواهاي تعريف شده از بدترين شغل ها در بزرگترين موتور جستجوي اينترنتي دنيا است و كساني كه با اين موضوع دست به گريبانند، سخت ترين شغل را دارند.
مردم چيزهاي وحشتناك و بسيار وحشتناكي را روي اينترنت قرار داده و به اشتراك مي گذارند. برخي كاربران نيز تصاوير مستهجن همراه با خشونت روي سايتهاي اجتماعي و ... گذاشته كه گوگل بعنوان موتور جستجو به صورت خودكار ممكن است انها را به تصوير كشد.
همه اينها يك طرف و قوانين و آيين نامه هاي داخلي گوگل نيز يك طرف ديگر ماجرا است كه بايد رعايت شود تا حريم خصوصي افراد مورد تجاوز مجازي قرار نگيرد.
بنابراين در كمپاني گوگل افرادي استخدام شده تا محتوا و نتايج جستجوي گوگل را با اين قوانين و مقرارات مطابقت داده و به صورت دستي آنها را از نتايج جستجو حذف مي كنند.
برنامه هاي خودكار نرم افزاري نيز در اين زمينه وجود دارد كه اتوماتيك به اين كار مي پردازد اما از آنجايي كه كاربران با تجربه اينترنتي خود سعي مي كنند قوانين درج شده در نرم افزارهاي فيلترينگ را پشت سر بگذارند، لذا نقش كارمنداني كه مستقيم با اين موضوه درگير مي شوند، حياتي مي شود.
يكي از كارمندان سابق گوگل كه نامش برده نمي شود در مورد داستان فيلترينگ مي گويد وي و همكارانش بايد ساعتهاي زيادي در روز وقت خود را صرف ديدن محتواي وحشتناك مانند سر بريدن افراد، صحنه هاي خودكشي، تصادف هاي وحشتناك مرگ آور، شوك دادن به مردم و قرار دادن فيلم روي سايت و سوء استفاده جنسي از كودكان كه به صورت عكس و ويدئو در اينترنت منتشر مي شود، مي كردند.
اين كارمند تعداد تصاوير ديده شده در روز زماني كه كارمند گوگل بوده را 15 هزار عكس مستهجن و وحشتناك عنوان كرد كه بايد هر روز روي اوركات، پيكاسا و نتيجه جستجوي عكس گوگل پيدا كرده و انها را مسدود كرد. او مي گويد ديدن اين تصاوير براي هر كسي وحشتناك است. اين كارمند بدليل اينكه تحت تاثير قرار گرفته توسط مامور فدرال نصيحت شده كه خود را براي معالجه به روان پزشك معرفي كرده و آزمايش موسوم به Rorschch test دهد. اين مرد دوستي داشت كه در بخش يوتيوب كار مي كرد و تعريف مي كرد كه به محض ورود فيلم هاي القاعده او اولين نفري بود كه آنها را مي ديد.
كساني كه در يوتيوب كار مي كنند معمولا شيفت شب بوده و از ساعت 10 شب تا 8 صبح روز بعد فيلم هاي مظنون را ديده و مسدود مي كنند.
از طرف ديگر هر كسي كه در اين شغل استخدام مي شود فقط مي تواند بمدت يكسال در اين عنوان شغلي مشغول به كار باشد و نه بيشتر.
اما ماندن در اين شغل يك روز بيشتر از مدت قرارداد نيز زجر آور و مضر به سلامت روان كارمند مذكور خواهد بود.

منبع: بوزفيد



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :