وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : یکشنبه 5 شهریور 1391 | یازار : اكبر زواري رضائي

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال گفت: كشور آمريكا اولين گزينه ايراني ها براي مهاجرت در دو سال گذشته بوده است و بعد از آن دو كشور امارات و انگلستان در رتبه هاي بعدي قرار دارند. كرمي با بيان اينكه بيشترين مهاجرت ها به كشور ايالات متحده آمريكا با فراواني يك ميليون و ۴۰۰ هزار نفر در سال ۹۰ صورت گرفته است، اظهار كرد : پس از اين كشور كشورهاي متحده عربي به ويژه امارات با ۸۰۰ هزار مهاجر در رتبه دوم قرار دارد. وي با بيان اينكه دو كشور انگلستان و كانادا با ۴۱۰ هزار مهاجر در رتبه سوم قرار دارند، گفت: كشورهاي آلمان، فرانسه، سوئد، استراليا، تركيه، هلند، مالزي، هند و بلژيك در رتبه هاي بعدي مهاجرت قرار دارند . معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال درباره ثبت وقايع ازدواج و طلاق در سال ۹۰ نيز اظهار كرد : در سال گذشته ۸۷۴ هزار و ۷۹۲ واقعه ازدواج به ثبت رسيده است كه در استان هاي خراسان شمالي، زنجان، اردبيل و كردستان بالاتر از نرخ متوسط كشوري و استان هاي تهران، البرز، سمنان و اصفهان پايين تر از نرخ متوسط كشوري وقايع ازدواج ثبت شده است . به گفته وي بيشترين ازدواج در گروه سني ۲۰ تا ۲۴ ساله ويژه مردان و ۱۵ تا ۱۹ساله ويژه زنان به ثبت رسيده است، در واقع از مجموع ازدواج هاي ثبت شده ۱۶۰ هزار و ۱۸۰ واقعه متعلق به اين گروه سني به ثبت رسيده است كه 3/18 درصد ازدواج هاي سال گذشته را به خود اختصاص داد . وي افزود: همچنين سال گذشته در زمينه طلاق استان هاي البرز، تهران، خراسان رضوي، كرمانشاه و قم با بالاتر از نرخ متوسط كشوري در راس ساير استان ها بوده اند كه به ترتيب 9/2، 7/2، 4/2، 3/2، ۲/۲دهم در هزار است و كمترين نرخ طلاق نيز در استان هاي سيستان و بلوچستان، ايلام، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي و يزد است . وي ادامه داد : ۴۴ درصد طلاق هاي صورت گرفته درسال ۹۰ تا قبل از چهار سال اول زندگي صورت گرفته است كه در واقع براساس آمارهاي موجود مي توان گفت : با افزايش طول مدت ازدواج سن طلاق كاهش مي يابد . كرمي با بيان اينكه براساس آمارهاي موجود 2/38 درصد فوت به دليل بيماري هاي قلبي و عروقي بوده است، تصريح كرد : گروه سني ۲۵ تا ۲۹ سال بيشترين سهم زاد و ولد را در كشور در سال گذشته به خود اختصاص داده است . كرمي از صدور شناسنامه شهيد خبر داد و گفت : صدور اين شناسنامه در مراحل نهايي و تا پايان امسال انجام مي شود. اين شناسنامه كاربردي ندارد و به صورت نمادين در اختيار خانواده آنها قرار مي گيرد كه شامل ثبت روز تولد، زمان و مكان شهادت آنهاست . همچنين گنجينه اسناد هويتي، مفاخر و مشاهير بزرگ در سراسر كشور نيز در دستور كار است كه بر اين اساس ۱۲۰۰ سند احصا شده است.    



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: انديشه
تاريخ : شنبه 4 شهریور 1391 | یازار : اكبر زواري رضائي
  1. İyi bir insan öldüğünde ona ağlamayın. Asıl onu kaybeden topluma ağlayın.
  2. Sevginin kurduğu devleti adalet devam ettirir.
  3. Erdemlerin en büyüğü bilimdir.
  4. Yalancı bilge, kalp akçe gibidir.
  5. Uzun konuşanı kısa dinlemek lazım.
  6. Bir eylemin ahlaklı olduğunu bilip de ona uygun davranmayan kişi, o eylemin ahlaklı olduğunu bilmeden ahlaklı davranan kişiden daha üstündür.
  7. Evvela doğruyu bilmek gerektir; doğru bilinirse yanlış da bilinir ama evvela yanlış bilinirse doğru bilinmez.
  8. Lafı uzatanlara ne yapmak lazım diye Farabi’ye sormuşlar. O da şöyle demiş: – “Uzun konuşanı kısa dinlemeli.
  9. İnsan bazen bir tesadüfle güzel işler yapar. Bazende bu güzel işleri isteyerek değil, herhangi bir baskı altında yapmış olur.Böylece yapılan işler mutluluk getirmez.
  10. Hiçbir şey kendiliğinden yok olmaz, böyle olsaydı var olmazdı.
  11. Önce doğruyu bilmek gerekir. Doğru bilinirse yanlış da bilinir ama önce yalnış bilinirse doğruya ulaşılamaz.
  12. Hiçbir şey kendi kendinin nedeni olamaz, çünkü nedenin kendisi oluşandan öncedir.


گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: انديشه
تاريخ : شنبه 4 شهریور 1391 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : چهارشنبه 30 آذر 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

دولانديم، گزديم بوتون دونياني. گؤردوم اوندا اولان هر ياني. سونوندا بير تك اينساندان قورخدوم. اؤز سويون قيران، آرادان آپاران يالنيز اينساني گؤردوم. هر گون بومبالار سالان، سوچسوز كؤرپه لرين ائويني ييخان، تكجه اينساني گؤردوم. دوستونون آياغي آلتيني قازان، ييخيلارسا آرتيق بير تپيك ووران، يالنيز اينساني گؤردوم. قونشوسو آج ياتيب، قارنيني دولدوروب، تكجه اينساني گؤردوم.

تاريخ لري يارپاق لاديم. يئنه دونيادا اؤز ائويني ييخان، يالنيز اينساني گؤردوم!

آلداديريق اؤزوموزو!! حئيوان آديندان قاچماغا، اينسان آديني سئچميشيك. نه بيليم، اولا بيلر، يازيق حئيوان لارين آدي كورلانماسين دئيه اؤزوموزه اينسان دئميشيك!

يازان: حسين واحدي



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: انديشه
تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

در مباحث اقتصادي و اجتماعي عده‌اي معتقدند كه پول چيز بدي است و جلوي ختم به خير شدن عاقبت انسان‌ها را مي‌گيرد. آنها مي‌گويند كه پول انگيزه‌ي دزدي و جنايت را فراهم مي‌كند و بين دوستان و خانواده‌ها فاصله مي‌اندازد. پول باب رشوه و دروغ را باز مي‌كند و عده‌اي را يك‌شبه خوشبخت و عده‌اي را يك‌شبه بدبخت مي‌كند.
آيا فرضاً به واسطه‌ي مشاهده‌ي فسادِ آدم‌هاي پولدار مي‌توان گفت كه پولِ زياد بد است؟ بدي و خوبي به آدم برمي‌گردد يا به پول؟
پول در واقع شبيه كاغذ و قلمي است كه امكان ديكته نوشتن شما را فراهم مي‌كند. يعني شما مي‌توانيد ديكته‌ي ايثار، اخلاق، انفاق، ايمان و ... خود را به كمك آن بنويسيد و نشان دهيد كه چند مرده حلاجيد. حال اگر شما نمره‌ي بدي از ديكته‌ي خود بگيريد، تقصير كاغذ و قلم است؟! اگر شما مردود شويد اجازه داريد بگوييد كه پول چيز بدي است؟!
در جنگ‌هاي جهاني، ميليون‌ها نفر توسط سلاح‌هاي مختلف كشته شدند. هر روز تعداد زيادي توسط مواد بيهوشي مورد تعرض قرار مي‌گيرند و سالانه ده‌ها هزار نفر در تصادفات رانندگي كشته مي‌شوند. حيوانات وحشي سالانه به صدها نفر آسيب مي‌رسانند و حشرات هزاران هكتار كشتزار را نابود مي‌كنند. فناوريهاي جديد رسانه‌اي بسياري از خانواده‌ها و جوامع را از هم مي‌پاشد و باكتري‌ها مردم جهان را به بيماريهاي مختلف مبتلا مي‌كنند.
با توجه به پديده‌هاي فوق، آيا مي‌توان راجع به «خوبي» يا «بدي» سلاح، ماده بيهوشي، اتومبيل، فناوري، باكتري و ... قضاوتي داشت؟
به نظر مي‌رسد كه سؤال در مورد خوبي يا بدي موجودات فوق‌الذكر سؤال غلطي باشد. به عنوان مثال مي‌توان گفت كه فلاني كارمند بدي است چون از زير كار در مي‌رود؛ يا اينكه گفت فلان بانك، بانك بدي است چون به مشتريانش خوب سرويس نمي‌دهد اما نمي‌توان گفت كه فلان خودپرداز بد است چون نمي‌توان از آن پول برداشت كرد.
سلاح، اتومبيل، فناوري، حشرات، باكتري‌ها و ... كه قضاوت در مورد خوبي يا بدي آنها بي معني‌است از چه وجهي با انسان، اداره، شركت، سازمان، دولت، ملت و ... كه مي‌توان خوبي و بدي را به آنها نسبت داد تفاوت دارد؟
شايد تفاوت اين دو دسته در داشتن عزم و اراده باشد، نظر شما در مورد اين موضوع چيست؟



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: انديشه
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

يكي از مديران آمريكايي كه مدتي براي يك دوره آموزشي به ژاپن رفته بود ، تعريف كرده است كه روزي از خياباني كه چند ماشين در دو طرف آن پارك شده بود مي گذشتم رفتار جوانكي نظرم را جلب كرد . او با جديت وحرارتي خاص مشغول تميز كردن يك ماشين بود ، بي اختيار ايستادم . مشاهده فردي كه اين چنين در حفظ و تميزي ماشين خود مي كوشد مرا مجذوب كرده بود . مرد جوان پس از تميز كردن ماشين و تنظيم آيينه هاي بغل ، راهش را گرفت و رفت ، چند متر آن طرفتر در ايستگاه اتوبوس منتظر ايستاد . رفتار وي گيجم كرد . به او نزديك شدم و پرسيدم مگر آن ماشيني را كه تميز كرديد متعلق به شما نبود ؟ نگاهي به من انداخت و با لبخندي گفت:من كارگر كارخانه اي هستم كه آن ماشين از توليدات آن است . دلم نمي خواهد اتومبيلي را كه ما ساخته ايم كثيف و نامرتب جلوه كند .



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: انديشه
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

مكعب به كره گفت:تو در هيچ زمينه اي اعتقاد مشخصي نداري، جهتگيري خاصي نكرده اي. نسبت به همه چيز و همه كس با ملايمت برخورد ميكني، هيچ وقت حرف تند و تيزي نمي گوئي. من مطمئن هستم تو هرگز نمي تواني راه را به آخر برساني. همين مدارا دست و پايت را مي بندد. كره گفت:ميخواهي تا پائين كوه مسابقه بدهيم؟



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: انديشه
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

وقتي نامش را شنيدم و اوصافش را با خود فكر مي كردم كه چقدر يك انسان ميتواند كثيف باشد.

Pierre Woodman متولد 1963 در فرانسه است كه يكي از مهمترين حلقه هاي فساد و فحشا و توليد فيلمهاي مستهجن در دنياست. شايد باورش سخت باشد اما او سلطان اين تجارت كثيف است. تجارتي كه با اغفال دختران اروپاي شرقي و امريكاي لاتين شروع ميشود. او به همراه مترجمين به مكانهاي مختلفي سر ميزند تا دختران بيچاره را شناسايي و براي تجارت سكس به آمريكا ببرد.

او بيشتر در اروپاي شرقي و به خصوص چك و مجارستان به دنبال شكارهاي خود است. شايد كثيف ترين انسان اعصار براي او واقعا”مناسب باشد. براي دانستن عمق فاجعه انساني كه او پديد آورده فقط كافي است بدانيد كه او در طي 15 سال اخير بالاي 7000 نفر زن و دختر را از اروپاي شرقي و امريكاي لاتين اغوا كرده و براي توليد فيلمهاي مستهجن به آمريكا برده است. او در اين مورد خيلي هم به خود مينازد كه از همه اين افراد فيلم هم در اختيار دارد! او مدعي است كه همه ستارگان اين تجارت كثيف به نوعي منتخب او بوده اند.

اما جالبتر اينكه بدانيد او در هاليوود فرد مطرحي است و حتي ستارگان سينماي غير مستهجن هاليوود مانند آنجلينا جولي نيز از عكس گرفتن با وي ابايي ندارند. اما واقعيت جالبتر اينكه او اصالتا”يهودي است! انصافا”همه رسانه هاي دنيا به نوعي تحت پوشش همين صهيونيستهاست. آنها به خوبي راه ورود به هر جامعه اي را پيدا كرده اند. راهي كه براي آنها محدوديت در تنوع ابزارها ندارد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: انديشه
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

شايد با خواندن عنوان اين مطلب تعجب كنيد زيرا تا جايي كه ما ميدانيم كشورهاي ديگر و علي الخصوص همسايه ايران در حال به سرقت بردن مفاخر ادبي، هنري و تخصصي گدشته ايران هستند. اما واقعيت اين است كه يك پيامك ايده اين مطلب شد. يك پيامك با محتواي يكسان اما با نام چندين و چند نفر مختلف.در واقع داستان از يك ماه قبل شروع شد. پيامكي با اين محتواي دريافت كردم:

امپراتور يونان به كورش كبير گفت:ما براي شرف مي جنگيم شما براي پول كورش كبير پاسخ داد:هر كس براي نداشته هايش مي جنگد.

چند وقت بعد بر روي اينترنت متني ديدم كه جالب بود:

ناپلئون بناپارت آدم حاضرجوابي بود. او هميشه با زيركي پاسخ ديگران را ميداد و اغلب از حرفهاي خودشان براي كوبيدن خودشان استفاده ميكرد. يكبار در پاسخ نماينده روسيه در خصوص جنگ فرانسه و روسيه كه مدعي بود شما براي كشورگشايي و فتوحات مي جنگيد اما ما براي حفظ ميهن و شرف خود، به سرعت پاسخ داد كه هر كس براي آنچه ندارد مي جنگد!

همين چند روز پيش هم در وبلاگها و فيسبوك و توييت هاي برخي ايرانيان عزيز ديدم كه همگي هم از روي هم كپي كرده بودند و ريشه اين جمله را به دكتر شريعتي نسبت داده بودند!!!

قصد ندارم بگويم كه ما ملت بزرگي نيستيم. اما بحث بر سر اين است كه ما آنقدر تاريخ براي بيان داريم كه نيازي نباشد مفاخر ديگر كشور را برباييم! همين



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: انديشه
یارپاق لار: [1] [2]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :