وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : چهارشنبه 30 آذر 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

فرمانده انتظامي استان يزد از دستگيري زني با 7 هزار و 500 چك بلامحل خبر داد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ امان اللهي گفت: ماموران كلانتري 11 شهيد چمران يزد خانمي را كه 7 هزار و 500 چك بلامحل صادر كرده بود را دستگير كردند.

وي در تشريح نحوه فهاليت اين متهم گفت: متهم به بهانه خريد و فروش سهام مبلغ سيصد ميليون ريال را از يكي از شاكي‌ها گرفته و در ازاي آن چهار فقره چك پرداخت كرده است كه چك‌ها بلامحل است كه در تحقيقات مشخص شد نامبرده از چند نفر ديگر نيز كلاهبرداري كرده است.

وي گفت: مأموران با هماهنگي مقام قضائي و كنترل رفت و آمدهاي متهم و گشت‌زني ، «نسرين» 33 ساله را دستگير كردند.

امان اللهي افزود: با شناسايي ديگر مالباختگان مشخص شد متهم 47 ميليارد و 500 ميليون ريال از شكات كلاهبرداري و اقدام به صدور بيش از 7 هزار و 500 فقره چك بلامحل كرده است.

فرمانده انتظامي يزد خاطرنشان كرد: در اين رابطه پرونده تشكيل و به دادسرا ارسال شد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: پول، ارز و بانكداري و بيمه
تاريخ : چهارشنبه 30 آذر 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

نويسنده: محمد لاهوتي *
                                                   
                                     چندي پيش رييس كل بانك مركزي در نشست فعالان بخش خصوصي، سخناني مطرح كرد كه جاي تامل دارد. ايشان به عنوان سكاندار بانك مركزي آرزو مي كنند كه در خانه هر ايراني 50 كيلو طلانگهداري شود.     همان طور كه مي دانيم در تمام كشورهاي پيشرفته دنيا زيورآلات بيشتر به صورت بدلي مورد استفاده قرار مي گيرد و تنها بخشي از افراد خاص جامعه و ثروتمند نسبت به استفاده مستقيم از زيورآلات طلاو جواهرات اصل روي مي آورند. آن هم به اين دليل است كه در كشورهاي پيشرفته يا حتي در حال توسعه به دليل وجود سيستمي به نام تامين اجتماعي و تامين آتيه شهروندان در زمان بازنشستگي يا از كارافتادگي آرامش خاطر شهروندان را تامين مي كند، ولي در كشورهايي كه عمدتا فاقد سيستم تامين اجتماعي هستند يا از تامين اجتماعي قوي و محكمي برخوردار نيستند مردم به دليل نگراني در زمان پيري با جمع آوري طلاو اشياي قيمتي براي آينده شان دلگرمي و آسودگي خيال را تا حدودي فراهم مي كنند به رغم همه خطراتي كه مي تواند در پيش داشته باشد و باعث خروج بخش اعظمي از سرمايه ملي شود. حال با توجه به وضعيت پيشرفت جهاني تقريبا اين گونه تامين آتيه كمتر محوريت دارد جاي بس تاسف است كه رييس كل بانك مركزي به جاي اينكه آرزوي اين را داشته باشد كه هر ايراني مثلا50 هزار سهام كارخانه هاي توليدي يا پروژه هاي عمراني را در خانه خود داشته باشد به دنبال روزي است كه هر ايراني 50 كيلو طلاداشته باشد!!! ترديدي نيست كه بلوكه كردن سرمايه هاي جاري در خانه ها باعث از رونق افتادن توليد، اشتغال و صادرات مي شود، ضمن اينكه فرصت هاي اقتصادي كشور را از بين مي برد و اين بخش عظيم از ثروت از چرخه اقتصادي خارج خواهد شد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: پول، ارز و بانكداري و بيمه
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : یکشنبه 22 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : یکشنبه 22 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
تاريخ : جمعه 6 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
دريافت وجه نقد و انجام امور بانكي يكي از وظايف شهروند الكترونيك است و جالب اينجاست كه بدانيد در شهر الكترونيك شهروند خود همه‌كاره خويش است و به كسي نياز نيست تا براي او كاري انجام دهد...........

آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: پول، ارز و بانكداري و بيمه
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

پرداخت اينترنتي چيست؟
پرداخت اينترنتي به پرداختن پول از طريق اينترنت، در قبال دريافت كالا يا خدمات اطلاق مي شود به طوري كه اين پرداخت بدون نياز به حضور فيزيكي در بانك يا فروشگاه و از طريق اينترنت انجام شود. در واقع خريدار با استفاده از كارت بانكي خود مي تواند از اينترنت خريد كند و پول آن را همان موقع پرداخت نمايد.

فرآيند پرداخت اينترنتي
مديران سايت هاي اينترنتي با بانك ها قراردادي مي بندند و به اين ترتيب پول با همكاري بانك از طريق اينترنت از حساب مشتري به حساب مدير سايت واريز مي شود.
در حال حاضر بانكهاي ملت، سامان، پارسيان، ملي، اقتصاد نوين و پاسارگاد اين امكان را فراهم آورده اند كه افراد بتوانند با استفاده از كارت هاي بانكي تحت شتاب، خريد اينترنتي انجام دهند. يعني اين بانك ها به عنوان دروازۀ پرداخت يا درگاه پرداخت يا در اصطلاح Gateway عمل مي كنند.


اين به اين معني نيست كه فقط كارت هاي همين 5 بانك قابليت خريد اينترنتي را دارد، بلكه به اين معناست كه اين بانكها امكاناتي را فراهم كرده اند كه بتوان با كارت ساير بانك ها نيز خريد اينترنتي كرد و اين امكانات خود را در اختيار فروشگاههاي اينترنتي قرار داده اند.
به اين ترتيب شما پس از اطمينان از كالا يا سرويس سايت مورد نظر خود مي توانيد پول آن را به صورت آنلاين پرداخت نماييد.

با چه كارت هايي مي توان خريد اينترنتي كرد
كارت بانك هاي ملي، صادرات، پارسيان، سامان، اقتصاد نوين، پاسارگاد، ملت، كشاورزي، توسعه صادرات و صنعت و معدن و بانك سينا امكان خريد اينترنتي دارند.


كارت بانك هاي پست بانك، تجارت رفاه، سپه، مسكن، كارآفرين و سرمايه فعلاً قابليت خريد اينترنتي ندارند.

پارامتر هاي لازم براي خريد اينترنتي
در هنگام خريد اينترنتي 4 پارامتر كارت بانكي از شما پرسيده مي شود كه در عكس زير كنارشان ستاره قرمز زده شده است.

در ادامه به بررسي تك تك اين پارامترها مي پردازيم:

1- شماره 16 رقمي درج شده بر روي كارت
اين شماره در كارت همه بانك ها، بر روي كارت درج شده است. نمونه شماره كارت درج شده بر روي كارت هاي بانك ملي در عكس زير آمده است.


2- رمز خريد اينترنتي يا رمز دوم
رمز خريد اينترنتي، با رمزي كه شما هنگام استفاده از دستگاههاي خود پرداز ATM وارد مي نمائيد متفاوت مي باشد. حتي اين رمز با رمز اينترنت بانك كه حساب خود را از طريق اينترنت چك مي كنيد، نيز متفاوت است.

در اكثر بانك ها زماني كه كارت خود را تحويل مي گيريد، رمز خريد اينترنتي نداريد. براي فعال كردن رمز خريد اينترنتي يكي از كارهاي زير را انجام دهيد:

1- اكثر بانك ها امكان تعريف رمز خريد اينترنتي را در دستگاههاي ATM خود قرار داده اند. به دستگاه خودپرداز بانك خود مراجعه كنيد. كارت خود را وارد كنيد و بخش عمليات رمز را انتخاب كنيد. در بخش رمز دوم يا رمز اينترنتي، رمز خود را تعريف كنيد.

2- به شعبه بانك خود مراجعه كنيد و بگوييد مي خواهم رمز خريد اينترنتي دريافت كنم. اگر بانكتان بانك خوبي باشد حتماً راهنمايي مي شويد.

3- كد CVV2
كد CVV2 به صورت يك عدد 3رقمي (و به ندرت 4رقمي) مانند شمارۀ 16رقمي حك شده روي كارت، بر روي اكثر كارت ها حك شده است. مثلاً روي كارت هاي بانك هاي ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسيان و... به صورت يك عدد 3رقمي حك شده است. يا در برخي كارت هاي بانك ملي 4 رقمي است و عكس آن را در زير مشاهده مي نماييد.

در برخي كارت هاي بانك تجارت، كد CVV2 به صورت رقم 17، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره كارت حك شده است.

4- تاريخ انقضاء
تاريخ انقضاء هم روي اغلب كارت هاي بانكي حك شده است. اگر روي كارت شما تاريخ انقضاء وجود ندارد، نگران نباشيد. از عدد 12 به جاي ماه و از 99 به جاي سال انقضاي كارت استفاده نماييد.


مشكلات احتمالي پرداخت اينترنتي
سيستم پرداخت اينترنتي توسط بانك هاي عامل به گونه اي طراحي شده است كه هم ايمن باشد و هم ساده و كمترين نياز به راهنمايي را براي خريدار ايجاد نمايد. اما با اين وجود برخي اوقات ممكن است مسائلي در هنگام خريد اينترنتي به وقوع بپيوندد.
مثلاً ممكن است در هنگام پرداخت شبكه بانكي قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود.
معمولاً بدترين حالتي كه ممكن است به وقوع بپيوندد اين است كه پول از حساب شما كسر شود، ولي به حساب فروشنده واريز نشود. اما نگران نباشيد. در اين حالت معمولاً پول شما در حساب هاي حد واسط بانك است.
نهايتاً خود بانك مي بايد مغايرت ها را رفع كند. منتظر بمانيد و اگر تا 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با پشتيباني سايت فروشنده و يا بانك عامل پرداخت اينترنتي تماس بگيريد تا مغايرت برطرف شود.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: پول، ارز و بانكداري و بيمه
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

كارت‌هاي اعتباري تنها نوع كارت‌هاي پرداختي هستند كه غير از امر تسهيل دريافت، پرداخت و تسريع در گردش پول از طريق پرداخت الكترونيكي، امنيت خريدار را بدليل عدم حمل پول نقد،كاهش ريسك پذيرش پول تقلبي و...، وارد مقوله اعتبار شده‌اند. بدين معنا كه پولِ روي كارت اعتباري، از انواع تسهيلاتي است كه بانكها به مشتريان اعطا مي‌نمايند ولي بصورت الكترونيكي. اين نوع كارتها محبوبيت خاصي در كشور امريكا دارند و عمده كارت‌هاي صادره در اين كشور از اين نوع مي‌باشند. امروزه در كشور ما نيز بانك‌ها اقدام به صدور انواع كارت نموده‌اند ولي تاكنون كارت اعتباري به شكل رايج آن در جهان، در كشور ما پياده سازي نشده است. در اين مقاله كارت‌هاي اعتباري از ديدگاههاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته است كه عبارتند از:

1- چرخه كارت اعتباري از صدور تا تسويه

2- كارتهاي اعتباري از ديدگاه مشتري (دارنده كارت)

3- كارتهاي اعتباري از ديدگاه صادركننده كارت

4- كارتهاي اعتباري از ديدگاه پذيرنده كارت

5- مشكلات صدور كارتهاي اعتباري در ايران

6- واژه ها


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: پول، ارز و بانكداري و بيمه
تاريخ : یکشنبه 1 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

بانك مركزي دست‌كم در عرصه صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي نظارتي مصمم است تا روند تسهيلات بدهي بانك‌ها را شفاف سازد و قرار است در عمل وام‌هاي بانكي زير ذره بين قرار گيرد و بانك‌هاي متخلف با جريمه‌هاي سنگين مواجه شوند.

به گزارش همشهري با افزايش تعداد بانك‌ها آن هم در شرايط ركود اقتصادي طي 3 سال اخير پديده خودبانكداري در بازار پول رونمايي شد به‌گونه‌اي كه بانك‌ها به جاي پرداخت تسهيلات به مردم و فعالان اقتصادي، بخش قابل توجهي از منابع خود را صرف اعطاي وام به شركت‌هاي زيرمجموعه خود و افراد وابسته به مديران بانك‌ها كرده‌اند. قائم‌مقام بانك مركزي با تاييد اين موضوع مي‌گويد: پس از اينكه تعداد بانك‌ها زياد شد، اين نگراني به‌وجود آمد كه ممكن است بانك‌ها به سمت شركت‌داري بروند و منابع بانكي و تسهيلات را به افراد خاص مثل سهامداران شركت‌هاي وابسته به سهامداران يا اعضاي هيأت‌مديره پرداخت كنند ودر واقع به جاي اينكه منابع در اختيار توليد وعموم متقاضيان و ايجاد اشتغال قرار گيرد، به افراد خاص داده شود.

به گزارش واحد مركزي خبر، سيدحميد پورمحمدي تاكيد كرد: براساس دستورالعمل جديد بانك مركزي هيچ ذينفع يا سهامداري با هر ميزان سهم در بانك‌ها نمي‌تواند بيش از يك درصد سرمايه پايه، از تسهيلات آن بانك برخوردار شود.وي افزود: براي ضمانت اجراي اين دستورالعمل جرائم سنگيني وضع شده است كه به خزانه واريز مي‌شود و امكان صرف‌نظر از آن وجود ندارد.او صدور دستورالعمل ميزان دريافت تسهيلات اشخاص مرتبط از بانك‌ها را اقدامي مهم براي تامين نياز مالي مردم و واحدهاي توليدي و كارآفرينان دانست



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: پول، ارز و بانكداري و بيمه
یارپاق لار: [1] [2] [3]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :