وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : جمعه 6 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

كافي است به آدرس www.xlpar.com مراجعه نماييد.
شما مي‏توانيد در همان صفحه اصلي سايت تا 500 مگابايت فايل را به صورت مهمان آپلود نماييد.
با انتخاب Sign Up نيز مي‏توانيد در سايت ثبت نام كرده و يك حساب كاربري با 5 گيگابايت فضا براي خود باز كنيد.
پس از آپلود هر فايل نيز، در قسمت Download Link مي‏توانيد لينك دانلود فايل خود را مشاهده كرده و آن را در اختيار ديگران قرار دهيد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
اشاره: امروزه مايكروسافت سودآورترين شركت نرم‌افزاري جهان است. در سال‌هاي اخير مقالا‌ت بسياري در مجلا‌ت معتبر جهان در مورد اين غول نرم‌افزار نوشته شده است. حال بياييد ده شركت نرم‌افزاري برتر را بررسي كنيم تا دليلي ديگر براي موفقيت مايكروسافت بيابيم.

آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

تصور كنيد در حال كار با لپ‌تاپتان هستيد و تلفن همراه‌تان زنگ مي‌خورد. مجبوريد دست از كار با كامپيوتر بكشيد و با تلفن‌تان صحبت كنيد.
اما احتمالا خبر نداريد كه در ويندوز7 مي‌توانيد به جاي اين كار با كامپيوترتان به تلفن‌ها پاسخ دهيد!

براي اين كار شما تنها نياز به يك رايانه داريد كه داراي بلوتوث باشد.

با انجام تنظيمات كوچكي در ويندوز 7 مي‌توانيد از ميكروفون و اسپيكر لپ‌تاپتان (يا كامپيوتر شخصي) به جاي هندسفري موبايل استفاده كنيد.
در اين حالت گوشي شما زنگ ميخورد و همان طور كه در حال كار با كامپيوتر هستيد و بدون اينكه دست به تلفن همراهتان بزنيد با استفاده از رايانه‌تان به تماس‌ها پاسخ مي‌دهيد و با دوستانتان صحبت مي‌كنيد. تلفن همراه‌تان هم ميتونه 10ها متر دورتر از رايانه‌تان باشد …

در اين حالت صداي طرف مقابل، از اسپيكر‌هاي رايانه و صداي شما هم از طريق ميكروفون لپ‌تاپتان به گوش طرف مقابل مي‌رسد.
براي اين كار مراحل زير را به ترتيب دنبال كنيد:

- بلوتوث تلفن همراه و كامپيوترتان را روشن كنيد.
- در كادر جستجوي منوي Start ويندوز 7 ، كلمه Bluetooth را تايپ كرده و آيكون آن را اجرا كنيد.
- بر روي Add Device كليك كنيد. منتظر بمانيد تا بلوتوث رايانه گوشي شما را پيدا كند.
- مراحل را جهت نصب ادامه دهيد و پيام هاي دريافت شده در رايانه و تلفن همراه را تاييد كنيد.
خوب حالا همه چي آماده است.
بر روي آيكوني كه مربوط به گوشي شماست دو بار كليك كنيد.
خوب كار تمام است.

از همين بخش ميتوانيد:
1-با كليك بر روي اولين دكمه Connect ميتونيد از GPRS روي گوشي‌تان بر روي كامپيوتر استفاده كنيد. (مناسب براي نوت‌بوك‌ها - در اين صورت حتي در سفر هم ميتونيد از اينترنت در لپ‌تتان استفاده كنيد و مثلا در جي‌تاك آنلاين باشيد)

2- با تايپ هر شماره‌اي در كامپيوتر و فشردن دكمه Call ميتونيد تماس بگيريد.

3- با كليك بر روي سومين دكمه ميتوانيد، يك موزيك را در تلفن همراه‌تان پخش كنيد و صداي آن، به جاي پخش از گوشي، از اسپيكر رايانه‌تان پخش خواهد شد!

4- و بالاخره با كليك بر روي آخرين دكمه اسپيكر و ميكروفون رايانه ‌تان تبديل به يك هندسفري بلوتوث ميشه كه به صورت اتوماتيك پس از اولين زنگ به گوشي، ارتباط تلفني برقرار شده و مي توانيد با دوستان از طريق ميكروفون كامپيوتر صحبت كنيد و صداي دوستتان را هم از اسپيكر رايانه بشنويد. استفاده از اين قابليت خصوصا در نوت‌بوك‌ها و نت‌بوك‌ها به دليل همراه داشتن ميكروفن و اسپيكر داخلي شديدا توصيه ميشود و ميتوانيد به آساني همچنان كه به كار با رايانه شخصي تان مشغول هستيد به تماس هاي تلفني هم پاسخ دهيد.

همچنين در بخش پايين همين پنجره مي‌توانيد از طريق بلوتوث به محتويات تلفن همراه خود دسترسي پيدا كنيد – از اطلاعات نسخه پشتيبان بگيريد و يا فايلي را به تلفن‌همراه‌تان انتقال دهيد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

قطعاً زمان هايي پيش خواهد آمد كه به دليل مسافرت يا تعطيلات كاري به Email خود دسترسي نداشته باشيد , در اين صورت كليه Email هاي دريافت شده در انتظار پاسخ در صندوق نامه هاي دريافتي منتظر خواهند ماند تا پس از بازگشت از تعطيلات به سراغ شان برويد.

اين تاخير چند روزه در مطالعه Email و ارسال پاسخ مي تواند به قيمت رنجيده شدن دوستان يا از دست رفتن فرصت هاي كاري تمام شود.
ياهو براي اين مشكل چاره اي انديشيده است:

Vacation Response به عنوان يك پاسخگوي اتوماتيك به تمامي Email هاي دريافت شده پاسخي مناسب خواهد داد و از ارسال كننده آنها به واسطه عدم دسترسي شما به صندوق پستي تان پوزش خواهد خواست.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

گوگل به عنوان مهم ترين مخزن اطلاعات جهان از مكانيسم هاي ويژه اي براي طبقه بندي و نيز اولويت گذاري مطالب استفاده مي كند. بدون شك هريك از ما هنگامي كه موضوعي را در اينترنت جست وجو كرده ايم با ليست مفصلي از اطلاعات مواجه شده ايم كه در بيشتر مواقع با دريافت مطالبي كه درصدر فهرست هستند به مقصود خود رسيده ايم. گوگل به عنوان مهم ترين مخزن اطلاعات جهان از مكانيسم هاي ويژه اي براي طبقه بندي و نيز اولويت گذاري مطالب استفاده مي كند. googlebot روبات جست و جوگري است كه فهرستي طبقه بندي شده از مطالب و موضوعات گوناگون را به كاربر ارائه مي دهد.
در واقع مانند يك روبات خزنده عمل مي كند بدين ترتيب كه در بين صفحات سايت ها حركت كرده و تمامي اطلاعات را در يك محل ذخيره مي كند و براي استفاده آسان تر فهرستي از آنها تهيه مي كند. بدين منظور ابتدا googlebot در بين شبكه ها حركت كرده و مطالب گوناگون را جست و جو كرده و پيدا مي كند. كلمات پيدا شده در روي هر صفحه درقالب فهرستي طبقه بندي شده ذخيره مي شوند، بديهي است اين فهرست بسيار بزرگ خواهد بود و دريك پايگاه اطلاعاتي بسيار بزرگ ذخيره مي شود.
googlebot به صفحات پيمايش شده شماره اي مشخص مي دهد و كلمات گوناگون را بر اساس حروف الفبا فهرست بندي مي كند. با پيمايش هر صفحه، موضوعات و مطالبي جديد به اين فهرست اضافه مي شود.
هنگام جست و جو براي فهرست كردن مطالب، گوگل به طور اتوماتيك فضاهاي خالي، برخي علامات و نقطه گذاري ها، كلمات تكراري را حذف مي كند و تمامي حروف را به حروف كوچك تبديل مي كند. اين مساله خود باعث سرعت بيشتر خواهد شد. آخرين مرحله، پاسخ به درخواست كاربر است. هنگامي كه كاربر در رابطه با موضوعي پرسشي مي كند يا كلمه خاصي را در محيط گوگل تايپ مي كند googlebot به جست و جو در فهرست تهيه شده، مي پردازد و هر آنچه را كه در پايگاه داده هاي خود ذخيره كرده است بر اساس اولويت تعيين شده در اختيار كاربر قرار مي دهد.
بديهي است با استفاده از اين روش شاخص گذاري سرعت دسترسي به اطلاعات بسيار بالا مي رود زيرا هنگام جست و جوي مطلبي خاص گوگل ابتدا در فهرست الفبايي خود به دنبال كلمه مورد نظر گشته و سپس براساس شاخص يا آدرس مشخص آن را در پايگاه داده هاي خود مي يابد اما براي اولويت بندي مطالب، گوگل چندين فاكتور را در نظر مي گيرد كه طراحي مناسب، داشتن پيوندهايي دقيق به سايت هاي ديگر، اعتبار و شهرت سايت و نيز ميزان استقبال كاربران از آن سايت را مي توان نام برد. در بين فاكتورهاي تعيين كننده اولويت، آنچه از همه موارد مهم تر است پيوندهاي مناسب صفحات يك سايت به سايت هاي ديگر است كه هر اندازه دقيق تر و همچنين از تعداد بيشتري برخوردار باشد آن سايت از جايگاه بالاتري در فهرست جست و جو برخوردار است. عامل مهم ديگري كه باعث صدرنشيني سايتي مي شود ميزان جست و جو و ديدن آن ازطرف كاربران است.در واقع هر چه ميزان استقبال از آن بيشتر باشد در اولويت بالاتري قرار خواهد گرفت. اين مساله كه چگونه googlebot در بين اطلاعات به دست آمده فهرستي تهيه مي كند و با چه منطقي اطلاعات را اولويت بندي مي كند موضوع بسيار جالبي است كه شركت گوگل هزينه و وقت زيادي را صرف آن كرده است.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : یکشنبه 1 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

اغلب افراد به نوعي به كيبوردي كه با آن تايپ مي كنند عادت دارند. در كيبورد كانسپت جديد فوجيتسوشما مي‌توانيد جاي هر كدام از اجزا را به دلخواه خودتان تغيير دهيد. اين فن‌آوري در ادامه محصولاتي از اين دست است كه از سال 2010 روانه بازار شده‌اند.


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : یکشنبه 1 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

بار ديگر يك وب‌سايت مي‌گويد نرم‌افزار جديدي را دانلود كنيد تا فيلم جديد را ببينيد يا نقصي را برطرف كنيد، كمي تامل كنيد. احتمال بسيار زيادي وجود دارد كه اين برنامه آسيب‌رسان و به اصطلاح بدافزار باشد.

به گزارش پي‌سي ورلد مايكروسافت سه‌شنبه ۱۷ مه اعلام كرد از هر ۱۴ برنامه‌اي كه بوسيله كاربران ويندوز دانلود مي‌شود، يكي از آنها آسيب‌رسان است. و با وجود اينكه مايكروسافت دراينترنت اكسپلور ويژگي را تعبيه كرده است تا به كاربران در مورد نرم‌افزارهاي ناشناس و بالقوه غيرقابل‌اعتماد هشدار دهد، حدود ۵ درصد كاربران اين هشدارها را ناديده ‌مي‌گيرند و بدافزارها را دانلود مي‌كنند.

پنج سال پيش، براي خلافكاران بسيار آسان بود كه كدهاي‌شان را به كامپيوترها نفوذ دهند. جستجوگرها عيب‌هاي زيادي داشتند، و بسياري از كاربران توانايي رفع را نداشتند. اما از آن به بعد بازي موش و گربه امنيت اينترنت تحول پيدا كرده است: جستجوگرها ايمن‌تر شده‌اند، و نرم‌افزارها مي‌توانند به طور خودكار نقص‌هاي شناخته‌شده را رفع كنند.

بنابراين به طور فزاينده‌اي، خلافكاران به جاي نفوذ از راه خود جستجوگرها، سعي مي‌كند كه به افرادي كه از آنها استفاده مي‌كنند، نفوذ كنند. اين شيوه را مهندسي اجتماعي مي‌نامند، و مشكل بزرگ اين روزهاست.

آلكس استاموس، يكي از بنيانگذاران، يك شركت مشاوره امنيت اينترنت، كه اغلب پس نفوذ افراد به شبكه‌هاي كامپيوتري شركت‌ها، براي حل مشكل فراخوانده مي‌شود، مي‌گويد: “مهاجمان دريافته‌اند كه واداشتن كاربران دانلود كردن تروجان‌ها سخت نيست.

به همين روش مهندسي اجتماعي بود كه ويروس Koobface در فيس بوك منتشر شد. كاربران پيامي دريافتند مي كردند كه دوستي به آنها مي‌گويد بروند و ويدئويي را مشاهده كنند. هنگامي فرد روي اين پيوند كليك مي‌كرد، به آنها گفته مي‌شد براي تماشاي ويدئو لازم است يك نرم‌افزار پخش ويدئو را دانلود كنند. اين نرم افزار در واقع يك برنامه ‌آسيب‌رسان بود.

هكرهايي كه از مهندسي اجتماعي استفاده ‌مي‌كنند، همچنين با نفوذ بر صفحات وب و بيرون زدن هشدارهاي تقلبي ضدويروسي مانند پيام‌هاي سيستم عامل طعمه‌هايشان را شكار مي‌كنند.

دانلود كردن اين برنامه همان و آلوده شدن سيستم همان. خلافكاران همچنين از هرزنامه (اسپم) براي فرستادن تروجان‌ها استفاده مي‌كنند، و موتورهاي جستجو را براي پيوند دادن وب‌سايت‌هاي آسيب‌رسان كه به نظر مي‌رسد گزارش‌‌ها يا ويدئوهاي جالب درباره اخبار داغ روز مثل عروسي سلطنيت يا مرگ اسامه بن لادن داشته باشند، فريب مي‌دهند.

جوشوآ تالبوت، مديري كه در بخش “پاسخ امنيتي” شركت سيمانتك كار مي‌كند، مي‌گويد: “هكرها بسيار فرصت‌طلب هستند، و از هر رويدادي كه ممكن است براي فريب افراد از آن استفاده كرد، متوسل مي‌شوند.” هنگامي كه سيمانتك رايج ترين ۵۰ برنامه‌ آسيب‌رسان را رديابي كرد، مشخص شد كه ۵۶ درصد همه حمله‌‌‌ها شامل برنامه‌هاي اسب تروا (تروجان‌ها) بوده‌اند.

يك تكنيك مهندسي اجتماعي به نام “اسپيرفيشينگ” ‌‌‌(spearphising) در شركت‌ها مسئله‌اي جدي است. خلافكاران در اين شيوه در مورد خصوصيات افرادي كه مي‌خواهند به آنها حمله كنند، به بررسي مي‌پردازند، و بعد يك يك برنامه به طور خاص ساخته‌شده براي اين افراد يا يك سند با كدبندي آسيب‌رسان كه قرباني احتمالا مي‌خواهد آن را باز كند- مثلا مطالبي از يك كنفرانس كه اين افراد در آن شركت كرده‌اند يا يك سند طرح‌ريزي از سازماني كه آنها مي‌خواهند با آن معامله كنند- ايجاد مي‌كنند.

اينترنت اكسپلور ۹ ، يك برنامه غربالگري جديد- SmartScreen Filter Application Reputation- دارد كه اولين خط دفاعي در برابر تروجان‌ها، ازجمله تروجان‌هايي است كه در حملات اسپيرفيشينگ فرستاده مي‌شوند.

اينترنت اكسپلور همچنين به كاربران هنگامي كه براي رفتن به وب‌سايت‌هاي آسيب‌رسان ترغيب مي‌شوند، روشي ديگري كه هكرهاي مهندسي اجتماعي با آن كاربران كامپيوتر را مي‌توانند آلوده كنند، هشدار مي‌دهد.

اسمارت اسكرين از دانلود يك ميليارد بدافزار جلوگيري مي كند

به گفته جب هابر، مدير برنامه SmartScreen ، اين برنامه اينترنت اكسپلورر در سال گذشته بيش از ۱٫۵ ميليارد حمله وبي و دانلودي را مانع شده است.

به گفته او هنگامي كه هشدار اين برنامه بيرون مي‌زند تا به كاربران بگويد اين برنامه بالقوه آسيب‌رسان را اجرا نكنند، در نسبتي ميان ۲۵ تا ۷۵ درصد احتمال دارد كه اين برنامه واقعا آسيب‌رسان باشد.

هابر مي‌گويد كي كاربر معمولا يكي دوتا از اين هشدارها در هر سال مي‌بيند، و بهترين كار جدي گرفتن آنهاست.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
بهترين رمز عبور در اينترنت چيست؟
متخصصان امنيت شبكه مي گويند استفاده از يك جمله براي ساخت يك رمز عبور قدرتمند بسيار كارآمدتر از انتخاب يك يا دو واژه عادي و معمول است.

آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
تاريخ : سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي
زير آب زني فيس بوك از گوگل!
چندين گزارش در اين زمينه در رسانه‌هاي آمريكا منتشر شد ولي همه مي‌خواستند بدانند كه چه فرد يا مؤسسه‌اي در پشت اين اقدامات است.

آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
یارپاق لار: [1] [2]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :