وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

گوگل به عنوان مهم ترين مخزن اطلاعات جهان از مكانيسم هاي ويژه اي براي طبقه بندي و نيز اولويت گذاري مطالب استفاده مي كند. بدون شك هريك از ما هنگامي كه موضوعي را در اينترنت جست وجو كرده ايم با ليست مفصلي از اطلاعات مواجه شده ايم كه در بيشتر مواقع با دريافت مطالبي كه درصدر فهرست هستند به مقصود خود رسيده ايم. گوگل به عنوان مهم ترين مخزن اطلاعات جهان از مكانيسم هاي ويژه اي براي طبقه بندي و نيز اولويت گذاري مطالب استفاده مي كند. googlebot روبات جست و جوگري است كه فهرستي طبقه بندي شده از مطالب و موضوعات گوناگون را به كاربر ارائه مي دهد.
در واقع مانند يك روبات خزنده عمل مي كند بدين ترتيب كه در بين صفحات سايت ها حركت كرده و تمامي اطلاعات را در يك محل ذخيره مي كند و براي استفاده آسان تر فهرستي از آنها تهيه مي كند. بدين منظور ابتدا googlebot در بين شبكه ها حركت كرده و مطالب گوناگون را جست و جو كرده و پيدا مي كند. كلمات پيدا شده در روي هر صفحه درقالب فهرستي طبقه بندي شده ذخيره مي شوند، بديهي است اين فهرست بسيار بزرگ خواهد بود و دريك پايگاه اطلاعاتي بسيار بزرگ ذخيره مي شود.
googlebot به صفحات پيمايش شده شماره اي مشخص مي دهد و كلمات گوناگون را بر اساس حروف الفبا فهرست بندي مي كند. با پيمايش هر صفحه، موضوعات و مطالبي جديد به اين فهرست اضافه مي شود.
هنگام جست و جو براي فهرست كردن مطالب، گوگل به طور اتوماتيك فضاهاي خالي، برخي علامات و نقطه گذاري ها، كلمات تكراري را حذف مي كند و تمامي حروف را به حروف كوچك تبديل مي كند. اين مساله خود باعث سرعت بيشتر خواهد شد. آخرين مرحله، پاسخ به درخواست كاربر است. هنگامي كه كاربر در رابطه با موضوعي پرسشي مي كند يا كلمه خاصي را در محيط گوگل تايپ مي كند googlebot به جست و جو در فهرست تهيه شده، مي پردازد و هر آنچه را كه در پايگاه داده هاي خود ذخيره كرده است بر اساس اولويت تعيين شده در اختيار كاربر قرار مي دهد.
بديهي است با استفاده از اين روش شاخص گذاري سرعت دسترسي به اطلاعات بسيار بالا مي رود زيرا هنگام جست و جوي مطلبي خاص گوگل ابتدا در فهرست الفبايي خود به دنبال كلمه مورد نظر گشته و سپس براساس شاخص يا آدرس مشخص آن را در پايگاه داده هاي خود مي يابد اما براي اولويت بندي مطالب، گوگل چندين فاكتور را در نظر مي گيرد كه طراحي مناسب، داشتن پيوندهايي دقيق به سايت هاي ديگر، اعتبار و شهرت سايت و نيز ميزان استقبال كاربران از آن سايت را مي توان نام برد. در بين فاكتورهاي تعيين كننده اولويت، آنچه از همه موارد مهم تر است پيوندهاي مناسب صفحات يك سايت به سايت هاي ديگر است كه هر اندازه دقيق تر و همچنين از تعداد بيشتري برخوردار باشد آن سايت از جايگاه بالاتري در فهرست جست و جو برخوردار است. عامل مهم ديگري كه باعث صدرنشيني سايتي مي شود ميزان جست و جو و ديدن آن ازطرف كاربران است.در واقع هر چه ميزان استقبال از آن بيشتر باشد در اولويت بالاتري قرار خواهد گرفت. اين مساله كه چگونه googlebot در بين اطلاعات به دست آمده فهرستي تهيه مي كند و با چه منطقي اطلاعات را اولويت بندي مي كند موضوع بسيار جالبي است كه شركت گوگل هزينه و وقت زيادي را صرف آن كرده است.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :