وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

اين روزها هر فردي مي تواند شما را تحت نظر داشته باشد، هر حركت شما را به عنوان يك كاربر اينترنتي زير نظر داشته و در انتظار فرصتي مناسب براي ربودن رمز عبور شما براي دسترسي به اطلاعات شخصي تان باشد.

"گراهام كلولي" مشاور ارشد شركت امنيت نرم افزار "سوفوس" مي گويد هر روز حملات سايبري جديدي رخ مي دهند و مي توان روزانه در حدود 90 هزار كد مخرب را در لابراتوارها رديابي كرد، يعني يك كد در هر ثانيه به گفته وي انگيزه اصلي براي همه اين حملات پول است، هكرها رمز عبور ايميل كاربران را مي خواهند تا بتوانند هويت كاربران را ربوده و حساب بانكي آنها را خالي كنند.

رايجترين رمزهاي عبور واژه هايي هستند كه مي توان آنها را درون واژه نامه يافت، از قبيل "رمز عبور"، " روميزي" و يا حتي نام باشگاه هاي فوتبال. كلولي اين رمزهاي عبور را بسيار بي ارزش و ناكارامد مي داند زيرا به گفته وي هكرها معمولا حملات واژه نامه اي انجام مي دهند و حساب ايميل كاربران را با تمامي واژه هاي موجود در واژه نامه ها مي سنجند تا زماني كه رمز عبور نهايي يافته شود.

هرگز از واژه هاي رايج و معمولي استفاده نكنيد! كلولي براي پرهيز كردن از انتخاب چنين واژه هايي روشي ساده را توصيه مي كند تا كاربران بتوانند از ايمن بودن رمزهاي عبور خود اطمينان حاصل كرده و به راحتي آن را به ياد بياورند اما نفوذ به آن براي هكرها دشوار باشد. از نظر وي بهترين رمز عبور براي يك كاربر "F&WL2HH&E4D" يا چيزي مشابه آن است.

شايد اين رمز عبارتي به نظر بيايد كه گيج كننده بوده و امكان به ياد سپردن آن وجود نداشته باشد اما كلولي مي گويد اين بهترين رمز عبور براي محافظت از حريم خصوصي كاربران در اينترنت است. اين رمز عبور در واقع يك جمله است: "Fred And Wilma Like To Have Ham And Eggs For Dinner" ( فرد و ويليام مي خواهند براي شام گوشت و تخم مرغ بخورند) در صورتي كه بخواهيد مي توانيد از نسخه فارسي اين جمله نيز به عنوان رمز عبور استفاده كنيد.

كلولي معتقد است مي توان براي هر وب سايت از رمز عبور متفاوتي استفاده كرد به اين شكل هكرها نمي توانند به سادگي به رمزهاي عبور كاربران دسترسي پيدا كنند و كاربر تنها كافي است يكي از رمزهاي عبور خود را به خاطر بسپارد تا بتواند تمامي آنها را در ذهن نگه دارد.

كلولي همچنين بر اهميت به روز رساني نرم افزاريهاي ويروس كش بر روي رايانه ها تاكيد مي كند زيرا ضعف اين نرم افزارها مي تواند توانايي هكرها در ربودن رمزهاي عبور در حين تايپ شدن آنها توسط كاربر را افزايش دهد. به گفته وي هكرها به نرم افزارهايي به نام "جاسوس افزار" شهرت داشته و مي توانند با استفاده از آن هر تك كليدي كه بر روي صفحه كليد فشرده مي شود را رديابي كنند.

جديد ترين حمله سايبري كه كلولي درگير كنترل و مهار آن شده بود حمله اي بود كه با مرگ اسامه بن لادن در ارتباط بود. به گفته وي همه جهان بر روي كشته شدن بن لادن متمركز شده بودند مردم به اينترنت رفته و به جستجوي تصاوير ويديويي و يا عكسهايي از مرگ بن لادن مي گشتند، در حالي كه هكرها از اين موقعيت سو استفاده كرده و به انتشار تصاوير آلوده و تقلبي اقدام كردند.

به اين شكل جستجوي اين محتوي در اينترنت كاربران را وارد وب سايتهايي مي كرد كه با هدف آلوده كردن رايانه آنها طراحي شده بود.

بر اساس گزارش سي ان ان، كلولي معتقد است همزمان با افزايش يافتن راهكارهاي هكرها براي به سرقت بردن اطلاعات شخصي كاربران، كاربران نيز بايد بياموزند تا به جنگجويان سايبري تبديل شوند، اين كار را مي توانيد با انتخاب يك جمله به عنوان رمز عبور خود آغاز كنيد!



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :