وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

مي خواهيد ساعت شهرخاصي را بدانيد و يا مثلا بدانيد 10 پوند چند گرم است گوگل مي تواند برخي از سئوالات متداول را بدون ورود به سايت خاصي پاسخ دهد. البته گوگل تنها سايتي نيست كه پاسخ فوري به برخي از سئوالات را مي دهد موتور جستجوگر Wolfram Alpha كه توسط Stephen Wolfram ساخته شده است در بسياري از موارد پاسخ هاي فوري بهتري به شما مي دهد و برخلاف گوگل نيازي نيست كه سئوال شما در ساختار خاصي مطرح شوند.

به نمونه هاي از قابليت هاي Wolfram Alpha توجه كنيد:

من كجا هستم؟

اين عبارت را Wolfram Alpha جستجو كنيد:

[div class="doc" class2="typo-icon"] where am i [/div]

نتيجه اين عبارت آدرس IP شما و منطقه جغرافيايي آن را نمايش مي دهد همچنين اطلاعاتي در مورد كامپيوتر شما نيز بر مي گرداند عبارت هاي ديگري همچون Who am i و يا What is my ip نيز همين نتيجه را خواهد داشت.

زمان و تاريخ

معمولا براي محاسباتي كه مربوط به زمان و تاريخ مي شود از نرم افزاري شبيه به مايكروسافت Excel استفاده مي شود البته مي بايست مقداري اطلاعات در مورد نحوه استفاده از فرمول ها نيز داشته باشيد اما با Wolfram Alpha نياز به آنها نيست بعنوان مثال مي توانيد اين عبارت ها را وارد نماييد:

اگر مي خواهيد روز هاي باقي مانده تا يكي از تعطيلات را بدانيد مي توانيد عبارت how many days until را بعلاوه اسم روز تعطيل مورد نظرتان وارد نماييد. همچنين مي توانيد تاريخ هاي مختلف را به راحتي از يكديگر كم و زياد كنيد.

غذا

Wolfram Alpha مي تواند بسياري از سئوالات شما را در رابطه با غذا و تغذيه پاسخ دهد مواردي همچون يك ليوان نوشابه چقدر كالري دارد؟ كداميك سالم تر است سيب زميني سرخ كرده در مك دونالد و يا در برگر كينگ؟

زمان محلي

اگر عبارت time in را بعلاوه نام شهر مورد نظر وارد كنيد زمان فعلي آن شهر نمايش داده مي شود اين در بسياري از موتور هاي جستجو وجود دارد اما Wolfram امكانات بيشتري دارد. شما مي توانيد از آن بپرسيد كه مثلا فلان ساعت در نيويورك چه ساعتي به زمان شما مي شود.

اخترشناسي

اگر شما طرفدار اخترشناسي هستيد عاشق Wolfram Alpha خواهيد شد او مي تواند موقعيت ستاره ها و سياره ها را در هر روزي محاسبه كند.

اين ابزار مي تواند تاريخ دقيق وقايع نجومي را به شما بگويد به عنوان مثال زمان خورشيد گرفتگي بعدي در يك مكان خاص

اگر اين عبارت  "solar eclipse in Tehran"  را وارد كنيد زمان تاريخ اولين خورشيدگرفتي در تهران را به شما نمايش خواهد داد.

مالي

مي خواهيد تعداد كارمندان شركت خاصي رابدانيد؟  Wolfram Alpha قادر است اطلاعات اينچنين و بيشتر را به شما بدهد مثلا با پرسيدن اين سئوال “revenue of Google”  مي توانيد مقدار سهام گوگل را مشاهده كنيد و يا با “market cap of Apple” از ميزان سهم بازار Apple آگاه شويد.

رنگ ها

وقتي رنگ قرمز را به سطل رنگ زرد اضافه كنيد چه رنگي بدست مي آيد؟ عدد RGB براي رنگ صورتي چيست؟

مقايسه

Wolfram ابزارهاي بسيار قوي براي مقايسه دارد با Wolfram قادر خواهيد بود بسيار از موارد مربوط به فرودگاه ها، دانشگاه ها، سايز ساختمان هاي معروف و مقادير مختلف را با يكديگر مقايسه كنيد

آب و هوا

بسياري از موتورهاي جستجو گزارش و پيش بيني آب و هوا  را بين 7 تا 10 روز اعلام مي كنند اما با Wolfram Alpha شما مي توانيد گزارش تاريخي آب و هوا را در يك زمان مشخص در قبل براي شهر مورد نظر خود بدانيد

و برخلاف گوگل كه گزارش زمان طلوع و غروب آفتاب را فقط براي روز آينده را مي دهد Wolfram Alpha مي تواند اين گزارش را براي هر روزي در آينده و يا گذشته ارائه دهد

درك ارتباطات خانوادگي

يكي از بهترين قابليت هاي Wolfran همين است نمايش ارتباطات اعضاء خانواده در قالب درختي، Wolfran جايگاه هر كدام از اعضاء خانواده را در يك نمايش درختي قرار مي دهد تا به راحتي آنها را مشاهده كنيد  بعنوان مثال مي خواهيد بدانيد كه پسر دختر خواهر پدر مادرتان كيست؟

اينها تنها بخشي از قابليت هاي بسيار زياد موتور جستجوگر Wolfram Alpha است اگر مي خواهيد بيشتر در اين رابطه بدانيد به اين آدرس مراجعه نماييد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: كامپيوتر، اينترنت و تكنولوژي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :