وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

بر اساس ماده يك آيين نامه جشنواره خوارزمي فعاليتهاي پژوهشي بدينگونه تعريف شده اند:
طرح هاي تحقيقاتي بنيادي تحقيقات بنيادي عبارت است از كاوشهاي اصيل و بديع به منظور افزايش اندوخته هاي علمي و درك بهتر پديده هاي طبيعي. انساني اجتماعي. فرهنگي و... پژوهشهاي بنيادي را مي توان به دو گروه زير تقسيم كرد:
پژوهشهاي بنيادي محض: آن دسته از پژوهشهاي بنيادي است كه بدون توجه به كاربردهاي عملي و به منظور گسترش مرزهاي دانش صورت مي گيرد.
پژوهشهاي بنيادي راهبردي: آن دسته از پژوهشهاي بنيادي است كه به منظور فراهم ساختن زمينه علمي لازم براي حل مسائل جاري و آتي انجام مي شود
طرح هاي تحقيقاتي كاربردي هر نوع كاوش اصيل به منظور كسب دانش علمي و فني جديد كه براي آن كاربرد ويژه اي در نظر گرفته شود.
طرحهاي اختراعي و ابتكاري طرحهاي اختراعي: عبارتست از ايده جديدي كه عملاٌ راه حل يك مشكل فني و يا علمي را ارائه مي نمايند. اين طرح ها بايد اجرا شده باشند و يك محصول و نتيجه جديدي را كه قبلاٌ وجود نداشته پديد آورند. اختراعات ارائه شده به جشنواره بايستي داراي گواهي ثبت اختراع از اداره مالكيت صنعتي و گواهي فني اختراع از سوي سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران باشند. طرحهاي ابتكاري: هر نوع راه حل فني مربوط به شكل. ساختمان يا تركيب يك شيء كه موجب بهبود مصحول گردد. ابتكار ناميده مي شود. اين طرحها به نوعي مهندسي معكوس يا مشابه سازي است كه با توجه به شرايط خاص كشور و امكانات موجود. تغييراتي در روش ساخت و يا بهبود مصنوع. مورد توجه قرار مي گيرد.
طرح هاي دين و دانش طرحهاي دين و دانش عبارتست از تحقيق در مباحث مختلف علوم و فنون ديني كه توسط حوزه هاي ديني و پژوهشگران مختلف سراسر كشور صورت مي گيرد كه به لحاظ تحقيقاتي از ويژگيهاي طرحهاي بنيادي يا كاربردي برخوردار باشد. تبصره. طرحهاي دين و دانش در دفتر دين و دانش به وسيله هياتي متشكل از اساتيد حوزه قم (طبق آيين نامه مربوطه (بررسي و انتخاب مي شوند و از طريق كميته علوم انساني اقدام ميگردد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: روش تحقيق
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :