وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

 

طرح: موضوع تحقيقاتي كلاني است كه جهت نيل به هدف يا اهدافي كلان تعريف و تبيين ميگردد. يك طرح ممكن است در قالب يك يا چند پروژه به اجرا در آيد.
پروژه: موضوع تحقيقاتي كه بر اساس طرح پيشنهادي يا شرح خدمات مورد توافق مجري و كارفرما به اجرا در مي آيد و از مراحل (فازها) زمانبندي و ستاده يا ستاده هايي خاص برخوردار مي باشد.
شوراي راهبري: تركيبي از طرفين مجري و كارفرماست كه هدايت و نظارت كلان بر اجراي صحيح و دقيق طرح يا پروژه را بر عهده دارند.
مدير پروژه: مسئول هدايت و اجراي صحيح و دقيق و علمي طرح يا پروژه مطابق با مفاد قرارداد منعقده في مابين مجري و كارفرما مي باشد.
مدير گروه يا تيم: مسئول هدايت و اجراي صحيح و دقيق و علمي بخشي از طرح يا پروژه مطابق با مفاد قرارداد منعقده في مابين مجري و كارفرما مي باشد. يك پروژه ممكن است در قالب چند گروه يا تيم سازماندهي شود.
كارشناس مسئول: مسئول هدايت و اجراي دقيق و صحيح عملياتي است كه در يك گروه يا تيم تحقيقاتي جهت نيل به هدف يا اهداف گروه به اجرا در مي آيد.
كارشناس: مسئول اجراي عمليات پژوهشي تحت نظر كارشناس مسئول گروه يا تيم مي باشد.
همكاران طرح هاي پژوهشي: اعضاي هيئت علمي يا غير علمي كه به نحوي در روند اجراي طرح  و تحقيقات متعاقب آن با مجري همكاري مي‌نمايند همكاران طرح ناميده مي‌شوند.
داور علمي: داور علمي عهده دار بررسي و ارزيابي نظرات اعضاي شوراي علمي گروه ، ناظرين و مجري طرح‌هاي پژوهشي در جلسه تصويب نهايي مي‌باشد. داور طرح ملزم به ارزيابي نتايج مذاكرات انجام شده در جلسه تصويب نهايي طرح‌‌هاي خاتمه يافته است.
ناظر: ناظر طرح عهده‌دار نظارت بر حسن انجام طرح و پيشرفت علمي و كيفي طرح است و با تأييد شوراي علمي گروه يا شوراي پژوهشي جهت انجام امور نظارتي بر طرح‌هاي مصوب، منصوب مي‌شود
مجري طرحهاي پژوهشي: مجري طرح‌ پژوهشي ، مسئوليت پيشرفت روند اجرايي و علمي طرح را بر عهده داشته و كليه مراحل اداري و اجرايي طرح  و هماهنگي‌هاي لازم با همكاران طرح از يك سو و مبادي ذيربط در مؤسسه از سوي ديگر، از ابتدا تا زمان اتمام طرح توسط وي انجام مي‌گردد.
مديريت تحقيق: مديريت تحقيق عبارتست از فرايند ساماندهي و انگيزه‌بخشي به محققان ، نخبگان علمي و عوامل مؤثر ديگر در تحقيق ، به گونه‌اي كه  نقش فعال و كارآمد فرايند تحقيق در راستاي نيل به اهداف مؤسسه متبوع و جامعه، تضمين شود.

وظايف مديريت تحقيق عبارتست از : ۱. رهبري ۲. سياستگذاري و تعيين رويه هاي عملياتي ۳. حفظ و ارتقاء و اعتبار نهاد ۴. ايجاد ارتباط مناسب با ساير مديران ۵. ايجاد اتباط مناسب با ساير نهادهاي پژوهشي<  مؤسسات آموزشي عالي، جامعه علمي و ... ، ۶. برنامه ريزي استراتژيك با راستاي اهداف تعيين شده ۷. جذب ، نگهداري و ارتقاء محققان ۸. استقرار حاكميت، ۹. برخورد پويا با انديشه هاي نوين، تحول پذيري و خلق فرصت‌هاي لازم براي رشد توانمندي‌ها و فعاليت ها. [1] [1] منوچهر و حسن آقايي ،مديريت پژوهشي و توسعه ، مركز تحقيقات وخدمات خودكفايي ايران . 1369.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: روش تحقيق
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :