وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : جمعه 6 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

احمد فرشبافيان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينكه توجه به آموزش زبان تركي آذري از سال 1382 مسكوت مانده بود، اظهار داشت: بعد از سفر رياست جمهوري به استان در دور سوم آموزش زبان فعال شد به طوري كه اقدام به تشكيل گروه داد.

وي با بيان اينكه مدير گروه آن نيز مشخص شده است، گفت: اين گروه در ترم قبل دو واحد درس عمومي زبان و ادبيات تركي آذري ارائه داد.

فرشبافيان ادامه داد: البته اين دو واحد به صورت اختياري بود اما اين دو واحد اختياري با استقبال نسبي از سوي دانشجويان علوم انساني روبه‌رو شد.

وي اظهار داشت: در ترم قبل اين دو واحد براي دانشجويان علوم انساني ارائه شده بود اما از اين ترم اين دو واحد اختياري براي همه رشته‌ها ارائه شده است.

فرشبافيان افزود: پيش‌بيني ما اين است كه همانند ترم قبل استقبال دانشجويان از اين واحد خوب باشد.

وي گفت: در كنار اين، دانشگاه تبريز اقدام به ايجاد مركز مطالعات و تحقيقات آذربايجان شناسي كرد كه هدف از آن پشتيباني علمي گروه زبان و ادبيات تركي آذري است.

فرشبافيان اضافه كرد: در اين مركز سه گروه علمي تخصصي تاريخ تمدن، زبان و ادبيات و گروه زبان و هنر تعريف شده است.

وي ادامه داد: قرار است مركز مطالعات و تحقيقات آذربايجان‌شناسي نشريه تخصصي منتشر كند و نخستين شماره آن نيز ان‌شاءالله در آذر ماه منتشر مي‌شود.

فرشبافيان همچنين خاطرنشان كرد: تلاش مي‌شود تا بنياد دايرةالمعارف آذربايجان شناسي زير نظر اين مركز فعاليت كند.

وي تاكيد كرد: از جمله مهم‌ترين كارهايي كه مركز مطالعات و تحقيقات آذربايجان شناسي در ارديبهشت و يا خرداد ماه سال 1390 انجام خواهد داد برگزاري همايش بررسي نقش 50 ساله دانشمندان آذربايجان به فرهنگ و ادبيات ايران اسلامي است.

فرشبافيان درباره گنجانده نشدن رشته زبان و ادبيات آذري در دفترچه‌هاي كنكور امسال گفت: به اين دليل كه نتوانستيم به موقع كم و كيف اين رشته را به سازمان سنجش ارسال كنيم لذا در دفترچه‌هاي كنكور امسال گنجانده نشد اما اميد است از سال بعد ان‌شاءالله رشته زبان و ادبيات تركي آذري در دفترچه‌هاي كنكور گنجانده مي‌شود.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: آذربايجان
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :