وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM

به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي ايران (شادا)، دكتر سيد شمس الدين حسيني با اشاره به اختصاص 500 ميليون دلار از محل مازاد درآمدهاي نفتي براي پيش پرداخت فاينانس گفت: علاوه بر اين در بودجه امسال پيش بيني شده است كه دستگاههاي اجرايي بتوانند، دارايي ها و اموال و طرحهاي نيمه تمام خود را بفروشند و منابع آنرا براي تكميل طرحها و براي سرمايه گذاري در اختيار بخش غيردولتي قرار دهند.

وي از اختصاص 10 ميليارد تومان بودجه براي سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران به منظور تشويق سرمايه گذاري خارجي خبر داد و افزود: اين اعتبار به اشخاص حقوقي و غيردولتي كه در زمينه جذب سرمايه خارجي و بازاريابي در اين حوزه فعاليت مي كنند پرداخت خواهد شد.

دكتر حسيني: در ادامه افزود: علاوه بر اين احكام، همكاري و تعامل خوبي بين دستگاههاي مرتبط از جمله خزانه داري و بودجه، سازمان سرمايه گذاري، نظام بانكي، بيمه ها و بورس كشور در حال شكل گيري است و سعي بر اين است كه وابستگي به منابع عمومي دولت و همچنين تكيه صرف بر منابع بانكي را كاهش دهيم.

وي در خصوص راه اندازي بورس نفت نيز گفت: در اين زمينه همكاري بين بورس و وزارت نفت ادامه دارد و در اولين گام چند فرآورده ديگر از جمله بنزين نيز در بازار پذيرش شد.

وي افزود: در گام بعدي نيز نفت كوره و در نهايت انشااله نفت خام نيز به اين اقلام افزوده ميشود.

دكتر حسيني وضعيت بازار سرمايه كشور را مطلوب توصيف كرد و در اين باره گفت: از نظر رشد شاخص ، هم شاخص بورس تهران و هم شاخص فرابورس منحصر به فرد بوده است.

وي افزود: شاخص كل بازار بورس تهران طي دو ماه آغاز سال 12 درصد و شاخص فرابورس نيز 10 درصد رشد داشته كه رشد چشمگيري به شمار مي رود.

وزير اقتصاد كشورمان خاطرنشان كرد: حجم كنوني بازار سرمايه تهران از 122 هزار ميليارد تومان فراتر رفته است وبه يمن مجموعه فعاليت هاي صورت گرفته از جمله تصويب و اجرا قانون بازار سرمايه ايران، ظرفيت هاي بسيار زيادي در اين زمينه ايجاد شده است.

وي افزايش پذيرش شركتها در بورس را زمينه ساز افزايش بيشتر ارزش بورس دانست و افزود: هر چه تعداد تنوع شركتها و صنايع حاضر در بورس افزايش يابد، آسيب پذيري بازار سرمايه نيز كمتر خواهد شد و فرصت انتخاب و امكان نقد شوندگي براي سرمايه گذاران افزايش مي يابد.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: بودجه
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :