وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : یکشنبه 1 خرداد 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت رئيس‌جمهور با اشاره به لايحه بخشودگي مالياتي گفت: كارمندان و صنوفي كه از تهران به شهرهاي ديگر منتقل شوند، از معافيت مالياتي برخوردار مي‌شوند.

اين تازه‌ترين امتيازي است كه دولت براي تشويق كارمندان و اصناف جهت خروج از تهران داده است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، عبدالعلي تاجي با اشاره به لايحه بخشودگي مالياتي گفت: كارمنداني كه از تهران به شهرهاي ديگر منتقل شوند، از معافيت مالياتي برخوردار مي‌شوند. معافيت مالياتي بين 50تا100درصد با توجه به مكان انتقال كارمند خواهد بود؛ يعني اگر فردي به مناطق كمتر توسعه يافته منتقل شود از 100درصد معافيت مالياتي برخوردار مي‌شود. وي ادامه داد: صنوفي كه منتقل شوند نيز از معافيت مالياتي و پرداخت عوارض تغيير كاربري برخوردار خواهند شد. او خاطرنشان كرد: سال89 حدود 20هزار نفر از تهران منتقل شدند، اين افراد يا خودشان متقاضي انتقال بودند يا سازمان محل خدمتشان از تهران انتقال يافته است، مانند سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كه 2‌معاونت خود را به شيراز و اصفهان منتقل كرد. اين سازمان‌ها با كل كارمندان خود از تهران منتقل شدند.

او بار ديگر تاكيد كرد: انتقال از تهران براساس رضايت كارمند صورت مي‌گيرد، اگر دستگاه اجرايي منتقل ‌شود، كارمندان الزامي به انتقال ندارند. او افزود: در ماده 21 قانون مديريت خدمات كشوري آمده است؛ اگر بخشي از دستگاه دولتي واگذار يا جابه‌جا شد، كارمندان مي‌توانند به بخش ديگر دولتي يا خصوصي منتقل، بازنشسته يا بازخريد شوند. او در مورد وضعيت كارمندان منتقل شده از تهران، گفت: با بررسي‌هاي صورت گرفته اكثر كارمندان منتقل شده بخشي از تسهيلات را دريافت كرده‌اند اما قرار شد كارگروهي به همراه نمايندگاني از بانك مركزي و وزارت مسكن و شهرسازي، براي بررسي روند ارائه تسهيلات به افراد منتقل شده از تهران در استان‌هايي كه افراد به آنجا منتقل شده‌اند، حضور يابند. وي افزود: در موج دوم، دامنه انتقال از تهران گسترش يافته و تمركز اصلي بر انتقال دستگاه‌ها، شركت‌ها و مؤسسات است.

سازمان بنادر و كشتيراني، شيلات و گمرك هم رفتني شدند

معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت رئيس‌جمهور اظهار داشت: وجود سازمان‌هاي بنادر و دريانوردي و شيلات در تهران، درحالي‌كه در تهران دريا، دريانوردي و شيلات نداريم، ضروري نيست بنابراين تصميم گرفته شد اين سازمان‌ها با توجه به مزيت‌هاي نسبي استان‌هاي ديگر از تهران منتقل شوند. به‌عنوان مثال توافق شد كه شيلات به استان هرمزگان منتقل شود. وي ادامه داد: مقدمات انتقال پژوهشكده‌هاي وزارت راه‌وترابري به فولاد شهر اصفهان فراهم شده است.

همچنين برخي شركت‌هاي وابسته به وزارت نيرو مانند شركت آب نيرو كه كار آنها سد‌سازي‌ است، در تهران كه سد‌سازي‌ وجود ندارد، اگر اين شركت منتقل شود، حتما شركت‌هاي بخش خصوصي همراه آن نيز منتقل مي‌شوند. تاجي از تصميم كارگروه به انتقال گمركات از تهران اشاره و تصريح كرد: تقريبا يك چهارم صادرات و واردات از گمركات تهران صورت مي‌گيرد، اين مسئله موجب تجمع مشاغل جانبي فراواني در تهران شده است، بنابراين با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و اعلام آمادگي استانداران مركزي، قم و سمنان و با توافق صورت گرفته با رئيس‌كل گمركات قرارشد بخشي از گمركات انتقال پيدا كند.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: ماليات
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :