وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : شنبه 31 اردیبهشت 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

خبرگزاري رويترز، كاهش حجم مبادلات بازرگاني ميان آلمان و جمهوري اسلامي را نشانه تاثير تحريم‌هاي بين‌المللي دانسته است. خبرگزاري رويترز، در ذكر ارقام به گزارش اداره مركزي آلمان استناد كرده كه روز پنجشنبه (۱۹ مه،۲۹ اردي‌بهشت) انتشار يافته است.

ايران در سه ماهه نخست سال‌جاري در مقابل خريد ۷۶۷ ميليون يورو كالا و خدمات از آلمان، تنها ۱۴۶ ميليون يورو كالا به آلمان صادر كرد كه بخش عمده آن را نفت و گاز و منسوجات تشكيل مي‌داد.

۲۰۱۰ افزايش معاملات

در سال ۲۰۱۰ ميلادي به‌رغم گسترش تحريم‌هاي بين‌المللي صادرات آلمان به جمهوري اسلامي نيم درصد نسبت به سال ۲۰۰۹ افزايش يافت و به ۳ ميليارد و ۸۰۰ ميليون يورو (بيش از ۵ ميليارد دلار) رسيد. همين افزايش اندك صادرات سبب شد كه بسياري از ناظران اقتصاد آلمان را به دور زدن تحريم‌هاي بين‌المللي متهم كنند. در سال ۲۰۱۰ آنچه بيش از همه حيرت مجامع بين‌المللي را برانگيخت، افزايش ۷۰ درصدي صادرات ايران به آلمان بود.

داد و ستدهاي ايران و آلمان در شرايطي افزايش يافته بود كه در تابستان سال گذشته ۲۷ كشور عضو اتحاديه اروپا، علاوه بر پذيرش تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد، خود نيز تحريم‌هاي جداگانه‌اي را عليه جمهوري اسلامي تصويب كرده بودند. در همان زمان كنسرن‌هاي بزرگ زيمنس و كروپ همه معاملات خود را با ايران قطع كردند.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اقتصاد
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :