وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

ابزار جديد سرمايه گذارى به نام هج (Hedg) به بانك ها براى پوشش ريسك سرمايه گذارى ها ارائه شد.
نماينده ايران در بانك توسعه اسلامي گفت: طرح جديد پوشش ريسك سرمايه گذارى در اختيار بانك ها قرار گرفت. اين طرح بيش از يكسال در بانك توسعه اسلامى مورد بررسى قرار گرفته است
به گزارش خبرنگار بانك و بيمه ابرار اقتصادى طهماسب مظاهرى مدير عامل بانك توسعه صادرات ضمن بيان مطلب فوق گفت: بانك توسعه اسلامى در طول يكسال گذشته زمان زيادى را براى روش جديد Hedg و تطبيق اين روش از لحاظ فنى و شرعى مصروف داشته است.
به گفته وى اين روش در كميته فنى و كارشناسى بانك و در كميته شرعى بانك توسعه اسلامى بررسى شد و نهايت به يك فرمول تبديل شد. اين متن در اختيار بانك ها و بازار سرمايه قرار گرفته ولى هنوز توسط دولت تصويب نشده است اما مبناى قابل اتكايى است.
مظاهرى در خصوص جزئيات اين طرح خاطرنشان كرد: نوعى ابزار و استراتژى براى پوشش ريسك هاى مختلف سرمايه گذارى است.
به عبارت ديگر تغييراتى كه اهداف يا استراتژى سرمايه گذارى را تغيير دهد ريسك محسوب مى شود و هر سرمايه گذار بايد اين ريسك را پوشش دهد و از ابزارهاى مختلفى براى پوشش اين ريسك استفاده مى شود كه يكى از آن ها روش Hedg است كه در يك اشل ساده همان بيمه محسوب مى شود.
مدير عامل بانك توسعه صادرات تصريح كرد: ممكن است تغييرات و اتفاقاتى كه در ارتباط با يك سرمايه گذارى رخ مى دهد، پروژه را زير سوال ببرد كه در اين صورت اين پوشش مى تواند كارآمد باشد.
مظاهرى در خصوص تغيير ارز دلار به يورو در مبادلات ارزى كشور گفت: اينگونه نيست كه ما يك شبه دلارها را به يورو تبديل كرده باشيم و از چند سال پيش از زمانى كه يورو شكل گرفت ، دولت سعى كرد منابع ارزى خود را تنوع ببخشد.
وى افزود: اين كار هم به لحاظ اقتصادى منطقى است و هم مدير اقتصادى و صاحب سرمايه اى سعى مى كند كه به منابع خود تنوع بخشد و ما به دليل برخورد ها و دشمنى هاى دولت آمريكا و به خصوص از زمان دولت كلينتون كه براى ما تحريم ايجاد كرد، سعى كرديم كه در اين تنوع بخشى وزن دلار را كمتر و ساير ارزها را افزايش دهيم كه البته اين كار در زمان دولت هاى قبلى يعنى آقايان خاتمى و هاشمى رفسنجانى نيز وجود داشت.
مدير عامل بانك توسعه صادرات بيان كرد: به دليل اينكه بخش بزرگى از در آمد ما حاصل از در آمد نفت است و معاملات نفتى به دلار انجام مى شود ، در اين خصوص(تبديل دلار به يورو) صد درصد موفق نبوده ايم.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: پول، ارز و بانكداري و بيمه
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :