وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

عرضه لوح رايانه آي-پد در سال 2010 براي اپل به سكوي پرشي تبديل شد تا بتواند شركت رقيب خود يعني گوگل را پشت سر گذاشته و در ليست برترين و قدرتمند‌ترين برندهاي جهان (علامت تجاري) رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

شركت تحقيقاتي Millward Brown طي تحقيقات جديد خود نام شركت اپل را در اولين پله ليست سالانه 100 برند قدرتمند برتر جهان يا ليست "برندز" قرار داده است. در سال 2009 اين شركت رتبه سوم را به دست آورده بود اما با افزوده شدن 84 درصدي ارزش اين شركت و با رسيدن به ارزشي برابر 153 ميليارد دلار توانست خود را از رتبه سوم به اول بكشاند.

با اين ارتقا، اپل امسال توانست دوره 4 ساله برتري گوگل را پايان ببخشد، در حالي كه شبكه‌هاي اجتماعي نيز توانسته‌اند خود را در 100 برند قدرتمند جهان بگنجانند.

از سويي ديگر شركت بريتيش پتروليوم به واسطه بروز فاجعه نشت نفت در خليج مكزيك به يكي از بازنده‌هاي بزرگ اين ليست تبديل شد و با سقوط 30 پله‌اي به رتبه 64 دست پيدا كرد، ارزش اين شركت با كاهش 27 درصدي مواجه شده و به 12 ميليارد دلار رسيده است.

به گفته "پيتر ولش" مدير كل گزارش "برندز" عرضه آي-پد در رشد ارزش برند شركت اپل تاثير ويژه اي داشته است در حالي كه آي-فن هم عملكرد عالي از خود به نمايش گذاشته است و توسعه برنامه‌هاي جانبي اين تلفن هوشمند نيز در اين روند بي‌تاثير نبوده است.

در اين گزارش كه قدرت برندهاي جهاني با عملكرد اقتصادي آنها سنجيده مي‌شود، به تاثير عدم حضور استيو جابز در شركت اپل اشاره اي نشده است، در عوض بر روي خط توليدات بي نهايت شركت اپل تمركز شده است.

ليست برترين برندهاي قدرتمند جهان

رتبه نام برند ارزش برند
1 اپل 153 ميليارد دلار
2 گوگل 111 ميليارد دلار
3 IBM يكصد يليارد دلار
4 مك دونالد 81 ميليارد دلار
5 مايكروسافت 78 ميليارد دلار
6 كوكاكولا 73 ميليارد دلار
7 AT&T هفتاد ميليارد دلار
8 Marlboro شصت و هفت ميليارد دلار
9 چاينا موبايل 57 ميليارد دلار
10 GE پنجاه ميليارد دلار

شبكه اجتماعي فيس‌بوك نيز براي اولين بار به اين ليست وارد شده است، اين شركت ارزشي برابر 70 ميليارد دلار داشته و با افزايش سال به سال ارزش اين شركت، به رشدي 146 درصدي رسيده است و اكنون رتبه سي و پنجم ليست برندز را به خود اختصاص داده است.

از جمله برندهاي مشهور ديگر اين ليست كه در سال جاري ارتقا رتبه يافته اند مي توان به شركت ارتباطاتي Vodafone در رتبه 12 و ارزش 43 ميليارد دلار، تويوتا با ارزش 24 ميليارد دلار در رتبه 27، آمازون در رتبه 14، و موتور جستجوي Baidu چين در رتبه 29 اشاره كرد.

بر اساس گزارش گاردين، همچنين از ميان بزرگترين بازنده هاي اين ليست مي توان به شركت نوكيا با 38 پله سقوط اشاره كرد كه اكنون در رتبه 81 قرار گرفته و ارزش آن به 10.7 ميليارد دلار رسيده است. نينتندو نيز با سقوطي 47 پله اي به رتبه 79 رسيده و ارزش برند آن تا 11 ميليارد دلار كاهش يافته است.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: بازاريابي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :