وبلاگ شخصي اكبر زواري رضائي
MUHASEBE - FİNANSMAN VE DÜŞÜNCELERİM
تاريخ : سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 | یازار : اكبر زواري رضائي

مديركل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اميد به زندگي در ايرانيان به 76 سال افزايش مي‌يابد.

محمداسماعيل مطلق در نشست اجلاس مديران بهداشت خانواده دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور در استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت: متغييرهاي بيولوژيكي، رواني و اجتماعي مهم‌ترين عوامل موثر بر سلامتي افراد است.

وي بهره‌مندي از استانداردهاي سلامت را اصلي‌ترين حقوق انسان‌ها دانست و گفت: بهره‌مندي افراد از استانداردهاي سلامت بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب، شرايط اقتصادي يا موقعيت اجتماعي است.

مطلق خاطرنشان كرد: برنامه پزشك خانواده از رويكرد درمان‌محور به رويكرد سلامت‌محور تغيير كرده و به جاي پزشك درمانگر، تيم سلامت مسئوليت ارائه خدمات سلامت را بر عهده مي‌گيرد.

مديركل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: نظام سلامت كشور در بخش بهداشت و درمان به ‌منظور دستيابي به اهداف متعالي 1404 به نظام سلامت كمك قابل توجهي را ارائه مي‌دهد.

وي هدفمندسازي مسير درمان را مهم‌ترين هدف اجرايي طرح پزشك خانواده برشمرد و گفت: كاهش ميزان پرداخت توسط بيمه‌شدگان و كاهش مراجعات از ديگر اهداف اين برنامه است.

مطلق با بيان اينكه برنامه تنظيم خانوده كودكان و نوجوانان در ارتقاي شاخص‌هاي سلامت بيشترين سهم تأثيرگذاري را ايفا مي‌كند، گفت: كاهش شاخص‌هاي مرگ و مير مادر، ارتقاي سلامت كودكان، كاهش مرگ و مير كودكان زير يك‌سال و پنج سال از ديگر شاخص‌هاي برنامه‌هاي تنظيم خانواده است.

وي اجراي عدالت در سلامت را از مهم‌ترين برنامه‌هاي تدوين شده سلامت در خانواده و جمعيت وزارت بهداشت و درمان عنوان كرد و افزود: بهره‌مندي از خدمات سلامت در راستاي دستيابي به اميد به زندگي از مهم‌ترين شاخص‌هاي سلامت در برنامه پزشك خانواده است.
مطلق با اشاره به شاخص اميد به زندگي در كشور گفت: شاخص اميد به زندگي در حال حاضر براي زنان 73 سال و براي مردان 71.8 سال است كه ارتقاي اين شاخص به بيش از 76 سال در دستور كار قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه شاخص كاهش مرگ و مير مادران گفت: در حال حاضر به ‌ازاي هر 100 هزار تولد نوزاد يك واقعه مرگ و مير مادر اتفاق مي‌افتد كه كاهش اين آمار به 16 واقعه مرگ و مير مادران از مهم‌ترين اولويت‌هاي اين وزارتخانه است كه البته اميدواريم اين رقم در سال 1404 در كشور تك‌رقمي شود.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: زندگي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :